Hur var er första vecka?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu är en vecka avklarad på LCHF. Lite huvuddvärk men annars inga problem alls! och har knappt varit hungrig något.
innan förra veckan hade jag gått ner 6 kilo på 3 månader genom att äta ca 1300 nettokcal/dag. Nu har jag gått ner ytterligare ett kilo denna vecka men tycker att jag ser och känner mig tjockare ut runt midjan.. (dum nog så har jag bara gått på vågen och inte måttband så har inget att gå på här) kan det vara så att jag tappat vätska men gått upp i fett kanske?
Har för skoj skull registrerat vad jag ätit. Har typ legat på 10g kolhydrater 120g fett och 80g protein och ca 1600kcal
Nyfiken på hur den första tiden var för er andra?
Första veckan tappade jag bara överskott av vätska i kroppen. Alltså ingenting på måttbandet. Sen var jag "dåsig" i skallen, lite segtänkt sådär :P
Men börja mät? För jag inbillade mig i början att jag kände mig fetare, för allt fett jag åt. (Fast måttbandet bevisade tillslut motsatsen). Fettskräcken satt ju kvar ett tag, och den är ju inte så lätt att bli av med. Så jag menar att om du inte märker på byxor och så, så kan det kanske vara hjärnspöken?…
japp ska helt klar mäte, synd att man inte gjorde det innan bara. Jag har gått ner över en storlek sedan tidigare så något har ju hänt iaf :)
Känner igen det där med fettskräcken som du beskriver.. läskigt :)
Hur lång tid tog det för dig innan du började tappa fett?
Du kanske har minskat över bysten också, isf har du ju ett av tänkbara mått, om hakor o hyskor behöver klämmas åt ett steg till.
#2 magen tog tid. Det var kollegorna som sa att jag blivit smal i ansiktet först… Kommer inte ihåg hur lång tid det tog för magen att börja minska