Varför hännder inget?
Började med Gi gick ner 2 kg, blev besatt av godis i gen…
Börja med LCHF o va då igen på min startvikt.
Äter inte mycke mat för känner mig rätt nöjd, ok de har slinkigt ner en o annan godis ( kanske rätt många).
Men nu har jag varit ren från de vita sockret o kör väldigt lågkalori. Inne på 4 dagen som är ren.
Cyklat 3 gånger denna vecka i kuperad teränng rätt jobbigt. Vad står vågen jo på 1+ kg. HJÄLP är de så här de ska va?
Alltså jag måste bli socker fri, får man tugga tuggummi?
Vad är fakir?
Varför går ja inte ner?
Är livrädd att ja ska gå upp mer.
Snälla råd tips stöd. Mvh Bummsan.
Vad väger du nu och vad är din målvikt? Vad äter du under en dag? Har du provat att skriva in intaget på t ex viktpejl.se eller minmat.net? Du skriver "väldigt lågkalori", vad innebär det? Har du några sjukdomar/medicinering etc som kan påverka?
Berätta lite mer så är det lite lättare att ge råd!

Tack för ditt snabba svar.
Ja väger 75 kg ca. Vill ner till 62kg.
Väldigt lågkolhydrat kanske va fel ordval, men för att vara mig är det minimalt.
ja mena inte lågkalori utan låg kolhydrat.
Inga sjukdomar som är kännda o inga mediciner.
Frukost i dag,
Köttfärs med ost, 1 ägg.
kaffe med mjölk.
Fika:
Kaffe med mjölk, egenkomponerad beskvi utan socker.
Lunch:
En Lchf macka 1g kolhydrat per skiva, ost o smör. Vatten.
Middag:
Skinkpaj gjord på ägg, grädde, skinka o ost. fetaost.
vatten.
Några nötter till mellis, kaffe med mjölk .
Va de till nån hjälp?
Okej, först och främst så om du bara är inne på fjärde dagen så är det alldeles för kort tid att säga nåt, ge det några veckor. Och vikten pendlar upp och ner 1-2 kilo från dag till dag så häng inte upp dig på att vågen visade ett kilo plus.
Maten verkar ok tycker jag, fortsätt så några veckor och utvärdera sen.
Jag skulle inte rekommendera tuggummi.
Lycka till!

Hej åter igen tack.
Jag har ju kört i 2 månader med vissa avhopp, men på de igen. De är väl nu ja ska skärpa mig, ge tusan i, osv.
Ok inget tuggummi, hmmm . Jaja
Jag tror att tuggummit kan trigga sötsuget och lura kroppen att frisätta insulin även om det är nåt sötmedel i stället för socker. Så tror jag även att du lättare blir sugen på mat liksom i onödan bl.a. pga ovanstående.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Experimentera med att äta mer riktig mat.. som regel räcker tre måltider om dagen om man äter MAT.
Strunta i olika brödersättningar o sådant.. det e sådant du kan unna dig när du väl har nått din vikt.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu vet jag inte hur mycket mjölk du dricker men det är nog bättre om tar grädde istället. Mindre kolisar.

Dricker inte mycke mjölk, endast i kaffet om grädden är slut.
Gällande bröd så blir inte de heller så ofta.
Konstigt är de. Tar bort så mycket från min mat , men inget hännder??
Tuggummi är nog svårast just nu. Men har varit utan de me i x antal dar.
Jaja bara att kämpa vidare. Ja mår jätte bra med kosten så det är stora +
Men ja vill ju ner i vikt me.
Det ordnar sig nog med vikten om du äter riktig mat som Zepp säger och att du håller ut. Du måste ha tålamod och ge det några veckor.
Ett beprövat råd är även att inte väga sig varje dag eftersom man hoppar litet upp och ner pga tillfälligheter. En del använder i stället ett måttband om magen för att se om något händer. Jag själv kör med ett vanligt snöre som är lika långt som behövdes för att nå runt magen vid min senaste lågkolhydratstart och så har jag gjort en knut längre in på snöret som visar var mitt mål är. Snöre och/eller våg max en gång i veckan samma dag och tid på dygnet varje gång.

#9 smart de me knut de ska ja göra.
.
Ja de är nog att hännga i o tänka på va bra ja mår. O när tankar på godiset kommer ska ja tänka de är inte värt de.
Kom gärna med mer förslag o tips. TACK allihopa.