Vad har hänt med Fineli?
Vad har hänt med Fineli.fi? adressen fungerar inte och har inte gjort på någon dag eller två. Jag känner mig ju helt handikappad…. 
Livsmedelsverkets databas är inte lika rolig att använda, men som för övrigt verkar ha fått ett helt annat utseende alldeles nyligen! Jag saknar angivelse av energifördelning och allt det andra som Fineli fick för några veckor sedan. Det är väl bara att hoppas att man inte ändrade för mycket så databasen kraschade ihop helt… det går inte ens att pinga adressen så det verkar vara helt avstängt.
Någon som vet något - kanske någon finsktalande medlem som kan läsa sig till något budskap om service / underhåll?

Har oxå försökt komma in på Fineli men ack vad trist.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Institutet för hälsa och välfärd (THL) har uppdaterar sina sidor och har därför haft avbrott också i fineli. Avbrottet tycks fortsätta ännu, fast uppdateringen borde vara gjord. Det är bara att vänta och se tycks det.
Nu verkar adressen länka till THL's sidor i alla fall…
Ja, men jag har inte hittat fineli ännu. När jag söker står det teknisk störning. Det är väl bara att vänta och se fortfarande.
Jag får känsla av att Fineli har låst skåpt och kastat bort nyckeln vad gäller den utmärkta matkorgen.
Har mejlat en förfrågan
Nu har jag fått ett svar:
_Driftstörningar på webbplatsen thl.fi
På webbplatsen för Institutet för hälsa och välfärd (thl.fi) förekommer för närvarande tekniska problem som gör att en stor del av institutets webbsidor inte fungerar. Störningarna gäller en del av de sidor som behandlar vaccin, infektionssjukdomar, kost och nutrition, hälsorådgivning för resenärer, folksjukdomar, levnadsvanor och olycksfall.
Vi utreder som bäst problemets omfattning och hur snabbt felet kan korrigeras. Vi ger mer information så snart som möjligt.
Vi beklagar de olägenheter som störningen medför._
För den som inte redan upptäckt det så är Fineli igång igen!
Märkte det först nu, hurra!
Idag fungerar det inte längre… Hoppas de får ordning på sidorna snart.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)