Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 2191 ggr
gun92884
0

Lauras cocosmuffins med barinnehall

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Cocos och Hallonmuffins

Dessa muffins har fatt 16 THUMBS UP!  sa jag vagar foresla att ni forsoker dem Skrattande

Jag satte in lank tidigare till sajt som omvandlar matt.

coconut flour raspberry muffins //

Lauras foto fran hennes website

Ingredienser:

• 3 agg (rumstemp - viktigt)
  • 1/3 cup coconut mjol
  • ¼ cup smalt smor
  • ½ tsk vanilj essens
  • ¼ tsk salt
  • ¼ cup socker ersattning (flytande ar bast for lowcarb)
  • ½ tsk bakpulver
  • 2-5 msk vatten
  • ½ cup hallon eller blabar eller blandat

Tillagning: Varm ugnen till 375° F. Smorj en muffinskoppar med ordentligt med smor. Det blir 6 muffins av receptet.

1) Vispa aggen tills de ar val blandade. Fortsatt att vispa och hall samtidigt i smalta smoret i en jamn strale. Lagg till salt och vanilj och fortsatt att vispa tills det ar en jamn smet. Om ni anvander flytande sotningsmedel, lagg till det nu. 

2) Blanda torra ingredienser -- cocosmjol, bakpulver, och sockererstattning om i pulverform.

3) Blanda i torra ingredienserna i vatskan. Borja nu att vispa i vattnet, 1 msk at gangen. Cocosmjol suger upp vatskan som en svamp. Blanda i vatten tills konsistensen haller i baren sa de inte sjunker i botten, men anda inte ar for tjock. Ibland racker det med 4 msk; beror pa mjol och luftfuktighet. 

4) Blanda forsiktig i baren och dela upp mellan 6 muffinsformar. Lat sta i ugnen ungefar 15 - 18 minuter tills de ar gyllene uppepa. 

Cocosmjol varierar i kolhydrater allt efter fabrikant, men ett genomsmitt skulle bli (med flytande sotningsmedel):  

Varje muffin har 2 gr kolhydrat (detta ar utan fibergram) + 3,5 gr kolhydrater i fiber; 4 gram protein och 132 calorier.

AnneN
0

Låter riktigt gott Glad

En undran bara… Går det att göra dessa om man skippar sockerersättningen helt?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fiana
0

Får jag försöka komma ihåg att testa någon gång

gun92884
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan inte tanka mig att det skulle gora na't att inte sota; sotningsmedel har ju inte volymen av socker … om smeten har riktig konsistens sa ar det ju bara smaken som andras eftersom enda sotman kommer fran baren.