Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4029 ggr
Zanna43
0

Skrovlig hud

Mina händer har blivit rynkiga och det beror ju givetvis på att jag har tappat fett där! (Synd att man inte kan bestämma var fettet ska försvinna) Huden känns konstig - skrovlig men inte torr. Det känns som om jag har fått ett extra skinnlager.(lugn - jag tänker inte lyfta bort och titta efterFlört) Är det fler här som upplever samma sak? Hur kan man undvika löst skinn under viktnedgång?

Tacksam för tips!

pusserana
0

Jag kör med den absolut billigaste skönhetskuren :ISKALL DUSCH Det får huden att dra ihop sig och främjar dessutom blodcirkulationen.

Zanna43
0

Aha! Det ska jag prova. Jag som avskyr att duscha kallt men det är väl bara att bita ihop. Tack för tipset!Glad

susanne.s
0

Kokosolja på händerna gör susen!

5barnsmamma
0

kokosolja på hela kroppen säger jag då.Nu när jag har fått hem 5 kilos hinken så är det inget att spara på.Hälarna ,benen magen och inte minst händer och ansikte smörjer jag minst morgon och kväll.Jag har nog aldrig varit så len i huden och faktiskt slät också.Jag har en ganska så "tråkig" hy annars då det ständigt ploppar upp blemor och plitor på både rygg och i ansiktet.MEN peppar peppar efter att ha börjat med denna kosten är det nästan obefintligt och med en insmörjning med kokos så är huden fin.Tidigare när jag har smort in mig med hudlotioner osv. har det genast kommit blemor men det får jag inte av kokos.

Zanna43
0

Smörjer mej redan med kokosolja - men är rynkig ändå. Det kanske blir bättre med tiden. Eller så får jag acceptera att jag inte är någon ungdom längreFundersam

hemul
0

HUR SMÖRJER MAN IN RYGGEN OM MAN BOR ENSAM? Skrikandes

Jag lider av ständigt kliande rygg. Jag är övertygad om att det skulle bli bättre om jag smorde in mig. Jag kommer inte på något annat sätt än att klicka ut kokosoljan på underlakanet och vältra runt. Alla tips mottages tacksamt! Skrattande

marimu
0

hemul!

Ta en lång tygremsa och kleta in med kokosolja någonstans på mitten. Dra den sen över ryggen från axeln och snett nedåt.

hemul
0

Inte så dumt! Och så kan man kanske torka efter med en ren remsa innan man kryper ner i sängen. Skrattande
Måste nog åka till IKEA och köpa lite billiga lakan jag kan riva sönder. Räcka ut tungan

Mervi
0

hemul, har du inte gamla som är utslitna.Flört

hemul
0

Nix. Jag har flera år levt efter principen att inte spara en massa skräp som antagligen aldrig kommer till användning ivf. Fot i munnnen

IKEA har naturfärgada lakan som är jättebilliga, bara någon tia för underlakan. Lite väl tunna i min smak men för detta ändamål blir de perfekta.

susanne.s
0

hemul. du kan väl ta en ryggborste som man tvättar ryggen med och kleta in den med kokosolja och gnugga ryggen med. Blir det för kletigt så kan du sno en massa dasspapper runt den och torka bort överskottet. Jag brukar göra så när jag har ont i ryggen och inte är så böjbar och det funkar bra. Borsten kan man ju bara tvätta ur men det är inte nödvändigt för kokosolja och duschcreme i hop är superbra för man blir kanonmjuk redan i duschen.

hemul
0

Det har jag försökt en gång men det blev VÄLDIGT kladdigt. Tror mer på det här med tygremsa för min del. Jag har svårt att komma åt också så remsan är ju bra på det sättet också. Jag ska avlägga rapport om några veckor när jag har slöjdat ihop attiraljerna. Glad

susanne.s
0

Halka inte ur sängen bara!Skrattande