Akut kris med boende STHLM!!
Hej på er!
Eftersom jag är desperat så testar jag alla upptänkliga vägar för att hitta ett boende!
Jag flyttade till Sthlm ifrån Skellefteå igår och skulle hyra två rum + klädkammare + egen toalett på Södra stationsområdet. Vi bilade dit med ett helt flyttlass med alltihop blev en stor besvikelse trots väldigt mycket kommunikation med hyresvärden. Lägenheten var t.ex. fullständigt inrökt (han efterfrågade en icke-rökare utan husdjur i annonsen och jag är astmatiker), inget var städat, badkaret var helt brunt inuti osv. Det var alltså i princip obeboeligt. Jag förklarade situationen, att jag inte kunde bo där då han röker inne och jag är astmatiker etc. OBS! Jag är inte snorkig, överdrivet kräsen eller svår att ha att göra med med lägenheten var verkligen inte ok på något vis. Hade fått många bilder skickade men jag kände knappt igen lägenheten från bilderna.
Nu är jag alltså plöstligt bostadslös och letar DESPERAT efter ett vettigt boende mellan S-station och Bålsta (kommer att jobba i Upplands-Bro). Har annonserat lite överallt och passar helt fräckt på att gör det även här:
Finnes: En skötsam rök- och djurfri tjej på 31 år utan betalningsanmärkningar. Trevlig och ordningsam med en rejäl portion sunt förnuft. Jag är inte direkt den som stör grannarna med vilda fester, hög musik eller slagborrande mitt i natten! Hyran betalar självfallet i god tid (har fast inkomst).
Sökes: Jag har fått jobb på Socialförvaltningen i Upplands-Bro kommun och söker därför ett så varaktigt boende som möjligt i nära anknytning till pendeln mot Bålsta. En liten etta vore jättebra, ett trevlig gårdshus vore fantastiskt, kan även tänka mig att vara inneboende såvida personkemin fungerar och lägenheten är tillräckligt stor så att man slipper "bo på varandra". Min smärtgräns vad gäller hyran går kring 5000 kr men i nuläget är det mesta av intresse. Jag hyr gärna omöblerat men allt är av intresse!
Jag svarar mer än gärna på eventuella frågor! Ni når mig lätt både kvälls- och dagtid via telefon eller mail. Jag flyttade till Sthlm igår (bor just nu hos vänner och bekanta) och eftersom jag redan befinner mig på plats dyker jag gärna upp och presenterar mig för den som har något passande att erbjuda! Skicka gärna ett meddelande så lämnar jag ut namn och telefonnummer om boendet är av intresse!
Med förhoppning boende // Lolivia
Har redan inneboende tyvärr,vilken tråkig start på stlm
men Puffar upp tråden!Håller ögonen öppna!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men kära nån, kan inte värden se till att lägenheten blir städad då? Och så kan du bo i den? Han har ju rätt att ta dit städfirma och låta den tidigare hyresgästen betala.

på Facebook finns det en grupp som heter Bålsta tipset och det finns Bålsta anslagstavla den finns även för Bro tror jag gå in och annonsera där kanske du kan få napp =)
Lycka till
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken tråkig sitation du har hamnat i. Kan inte kommunen Upplands-Bro hjälpa dig ?
Puff
Tack för puffarna! Ska skriva och förklara lite bättre när jag kommer hem till datorn! Inte lätt på Iphonen!

Har du kollat på blocket och andra annonssidor om det finns nått där?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack för tipsen! Ska kolla upp ALLT!
Har annonserat på Blocket, Mitt i Sundbyberg/Bro/Solna och kollar alla sidor jag kan komma på exakt hela tiden. Ska även annonsera på Bostad direkt och Hyra Lya.
# 2
Att bo kvar i lägenheten som jag ursprungligen skulle hyra är inget alternativ. Den skulle måsta saneras och renoveras fullständigt och jag behöver boende omg. Kan ej heller tänka mig att dela bostad med en person som lämnar saker i ett liknande tillstånd inför en stundande inflyttning. Det hela var YTTERST märkligt. Föreställ dig en knarkarkvart av den lägre sorten!
Tack för era svar! Faceboktipsen var strålande!
Mvh Lolivia
ingen som kan hjälpa na?putt ialla fall..
Hej igen allihopa!
Jag har nu annonserat i Mitt i Järfälla/Solna/Bro/Sundbyberg och på Blocket samt hört av mig till Järfällabygdens hus (ingen idé) och även ringt Upplands-brohus. Någon som har andra förslag? Jag har ju nyss flyttat hit så jag har ju inte världens bästa koll än så länge…
Är mycket tacksam för tips och förslag! // Lolivia
jag rekommenderar att lägga upp ett event på facebook, och be vännerna bjuda in alla på sina listor som de tror kan hjälpa till. på det sättet fann jag och min sambo en inneboende när jag skulle bo i sthlm under våren. vår inneboende fick tipset från nån som kände nån som kände nån som sett det på facebook typ ;)
hoppas det löser sig!
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se
Jag har messat dig här på KiF, men liksom tistelflikkan vill jag gärna tipsa om att skapa ett event på FB. Jag fick själv ett jobb på så vis, efter ett års letande på annat håll.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus