Hello !! Ny här och skall starta med LCHF ..
Hej alla,
Hittade just er ikväll efter sökande på nätet om just LCHF så jag tänkte att jag skriver en liten rad 
LCHF starten kommer att bli till helgen och jag undrar lite när man hittar recept och man vill göra dom hur vet man hur mycket man får äta ???fast jag undrar nog det över lag hur mycket man kan äta ?
Var och köpte 3 LCHF böcker idag men dock inte läst alt i dom ännu *LOL*
Hoppas på lite respons med min start med Tips & Trix
.
Tack på Förhand
ElaineH
"*" MakE ToDAy RIdiCuLoUslY AmaZinG "*"
Du får äta tills du är mätt (eller oftast mer ohungrig, mättnaden blir inte lika tung som på kolhydratkost)… Kött, fisk, ägg och rent fett är det inga eg restriktioner på, mjölkprodukter och en del grönsaker får man dock vara lite försiktig med, även nötter faller under denna katgori.
Mat är tex en köttbit och som tillbehör har man en klick sås och lite grönsaker.
Mjölkprodukter är aldrig mat utan ett tillbehör eller godis, alltså nåt man äter lite av och ganska sällan…
Hej Wildrat
Tack för ditt svar 
Men menar du att Röd mjölk är sådant man inte kan ta av sp ofta utan mdet går under mera sällan …hmmm vad kan man ta i kaffet då ?

En skvätt grädde i kaffet..
Jag dricker 4-5 koppar kaffe om dagen…börjar med två av dom i ett latteglas på morgonen och i det har jag ibland grädde…övriga svart.
Finns det bara mjölk så väljer jag svart kaffe eller kanske någon enstaka gång kaffegrädde om det bjuds…
Ok, …och någon latte på stan har väl hänt…men inte så ofta
Allt handlar om mängd
Så nån matsked mjölk i kaffet borde vara helt ok om du inte är väldigt känslig. Men om man vill dricka mjölk så ska man nog tänka sig för. Ett litet glas blir lätt 10 g kolhydrater. Använd hellre grädde i kaffet om du gillar det. Det är fetare, så det mättar bättre, och så innehåller det färre kolhydrater.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Välkommen!
Läs du böckerna de ger antagligen en mer samansatt bild av upplägget.
Mjölk är en näringslösning för att kalvar skall växa och bli feta, likadant med modersmjölk.. kanske inte bästa födan om man behöver gå ner i vikt.
Försök att hålla dig till mat och kaffe dricker man för kaffets skull, är man törstig betyder det att man behöver vatten.. drick då vatten.. inget annat.
Ta du och dra ner på de stora kolhydratkällorna, var inte rädd för feta köttbitar och sås.. man håller sig ohungrig väldigt länge.. behöver hålla dig till mattider, anpassa portionen så du hinner bli hungrig tills maten står på bordet.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Välkommen hit och lycka till 
Kanske kan du som nybörjare ha nytta av min samling med länkar till artiklar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hej Aliki-Nyborjare-Zepp & AnneN
Tack för era svar och jag suger åt mig all er info /råd 
Så då blir det till att ha grädde i kaffet eller jag kan väll spä den med vatten ..
Jag älskar nämligen latte ..tyvärr..
Sen tittade jag lite snabbt på dina länkar AnneN dom verkar toppen bra att gå igenom .
1000 Tack alla för er hjälp.
Elaine
#7 Älskar du latte kanske du skulle testa äggmjölken… Den är visserligen lite överkurs men många gillar den, särskilt med kaffe, istället för kaffelatte.
Här är ett recept: http://www.alltomlchf.se/maten/recept/aggmjolk/
och här en hel tråd i samma ämne: http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d71633cb9cb462244071a16-aggmjolk-gradde
Söker du kommer du hitta fler trådar i samma ämne, det finns också mycket skrivet på nätet.
Jag tycker det är viktigt att veta att man kan få lite omställningsbesvär i början och att mättnadskänslan blir annorlunda när man inte äter kolhydrater. Första gången jag provade blev det av de orsakerna inte många dagar eftersom jag inte var beredd alls på hur jag skulle reagera.
Andra gången jag provade var jag bättre förberedd och då funkade det bättre.
Den här tråden är bra för alla nybörjare: http://kolhydrater.ifokus.se/articles/4d712ed6b9cb46221d04501b-vanliga-fragor-svar