Sjuk - börja eller vänta?
Hej jag är ny här och tycker LCHF verkar jätte bra (vem vill inte bli small och må bättre medans man äter kött, bearnaisesås sås och annat gott
) och det här forumet verkar super nice och informativt.
Blev så taggad att jag tänkte springa ut och uppdatera mitt kylskåp med bättre mat direkt, men började oroa mig lite för jag har just nu en väldigt irriterande och långdragen ögon infektion. Vill inte få en massa "omställnings symptom" ovan på det, för jag började just skolan igen efter sommaren. Vad tror ni alla är bäst? Att vänta ut så ögonen blir bättre? eller är det bara och köra på direkt - kanske LCHF hjälper mig att bli frisk fortare
(igen har dött av att tänka positivt, right?)
Lite om mig: Jag är en 19 årig tjej som är väldigt glad av mig. Har en rätt ordentlig övervikt men den har varit väldigt "väl fördelad" så jag har inte orkat/tänkte på att ta tag i min vikt förens jag blev riktigt freaked out när jag vägde mig och såg tre siffror istället för två! 

Jag röstar för börja..
Gå ut hårt med kött och bea om du gillar det, helt okomplicerat och du kommer må som en prinsessa efter någon vecka.
Man måste inte inte få omställningsbesvär så varför gå och känna efter…
Jag hade inte läst om omställningsbesvär….och fick nästan inga heller (förutom lite matta muskler och en skön känsla av eufori..)
kolla inlägg #35 i denna tråd…så enkelt kan det vara att äta "rätt"
Lycka till!!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kan ju alltid slopa all skräpmat, sluta med socker och bröd. bara äta riktig mat?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vet ju inte vad du har för typ av ögoninfektion, men många bakterier virus och svampar älskar ju socker, så att ta bort käket för dom kan ju snabba på läkningen 
Håller med de övriga att du visst kan börja och förslagsvis genom att slopa typer av livsmedel stegvis..
Lycka till.
Och välkommen hit till KIF. 
TS: LCHF kallas ju också för anti-inflammatorisk kost.
Så har du en infektion så kan den bli bättre av att äta LCHF.
Mitt immunförsvar har blivit bättre med LCHF.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du varit till vårdcentralen och fått något för ögonen om inte skulle jag nog gå dit .
Om maten håller jag med Zepp,
Lycka Till !

Att börja välja bort de värsta kolhydratstinna produkterna är nog ingen dum idé. Personligen skulle jag nog ta bort lite åt gången eller börja med att äta bara halva mängden av t ex bröd, pasta, ris och potatis. Varför ta det så försiktigt? Tror kroppen får mindre chock och minskar risken för eventuella övergångsproblem då. Men jag kan ju ha fel. Du känner din kropp bäst.
Och jag håller i övrigt med ovanstående - #6.
Tack för alla svar! Bestämde mig att börja med LCHF direkt - hoppas att det hjälper infektionen att läka. Tror att det kan vara något i att bakteier och virus lever på socker så om man tar bort det så blir man bättre. Vi får se om några dagar om det blir hemsk eller jätte bra!