Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 3223 ggr
crinalina
0

Fantastisk energi!

Vill bara berätta om den fantastiska energin jag har. Just nu jobbar jag 135 % fördelat på 6 kvällar på en välbesökt restaurang och 2 dagar på ett välbesökt café. Jag har en dag ledig i veckan. Två dagar i veckan jobbar jag alltså på båda ställena. Jag börjar kl 10 på caféet och slutar där ca 17.30 för att sedan jobba på restaurangen från kl 18 och fram tills vi stängt och städat vilket blir framåt 1-tiden. Detta innebär att jag jobbar ca 14-15 timmar per dag de dagarna, och det blir 28-30 timmar på två dagar.

Jag har jobbat liknande tidigare, innan lchf, och då har jag blivit alldeles slut. Min energi har totalt dött ut. Så är det inte nu när jag äter lchf, jag har precis lika mycket energi när jag slutar för dagen som jag hade när började på morgonen.

Jag fullkomligen älskar den känslan och ville dela med mig av den. Är det någon annan som märkt en sådan enorm skillnad?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

_Lo_
0

Jag arbetar inte just nu, utan är föräldraledig, men jag känner verkligen en stor skillnad orken jag har med sonen! Vi har mycket roligare tillsammans nu, är ute mer och hittar på fler roliga upptåg än innan! :D

dufva
0

Det är en av de stora anledningarna till att jag har hållit på i så många år Skrattande

crinalina
0

En annan skillnad jag märkt är att tidigare när jag jobbat sena kvällar, så har jag behövt sova längre på morgnarna. Kanske ända till 12-13, nu vaknar jag när sambon går upp vid 9 och är lika pigg (hmm, nja, pigg är jag väl aldrig på morgnarna) som om jag inte jobbat. Vilket ju hjälper de morgnar jag också ska upp och jobba.

Jag verkar heller inte ha samma behov av att "varva ner" efter jobbet, utan kan lätt gå direkt till sängs och somna snabbt och lätt. :D

Verkligen en jättefördel med dieten!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Vaktor
0

Håller helt klart med

Känner att dygnet har blivit flera timmar längre. All de tid jag förr inte kunde uträtta något vettigt på bara för att blodsockret skulle ta några åk i bergochdalbanan.

Har bara hållt på i snart två veckor med känner verkligen hur livet gick in i ett nytt skede, före och efter lchf.

Ska bli spännande näste vecka när jag ska börja plugga igen och samtidigt jobba mer. Utan kolhydrater/socker i magen ska det nog gå hur bra som hellst.

Jojo55
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja för mig är det jättestor skillnad i energi. Jag har Sjögrens syndrom vars främsta kännetecken är kopiös trötthet även om man inget gör, man känner sig aldrig pigg och utvilad även om man haft semester i flera veckor, levt sunt och sovit gott. Så var det för mig innan jag började med lchf och jag visste knappt hur jag skulle orka jobba fram till pension (jag är 56 år). När de hårda tagen mot långtidssjuka började kände jag mig ganska desperat vid tanken om att jag inte skulle orka jobba, jag var livrädd!

Men nu, jag jobbar heltid i affär utan problem, bara jag sover ordentligt så orkar jag, det känns underbart!

Jojo55
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill tillägga att detta inte är någon placeboeffekt för mig för jag hade ingen aning om att man kunde bli piggare av detta, jag började med det för att bli av med mitt förbannade sockersug (vilket jag också blev).

crinalina
0

#6 Jag tror inte det är någon på KiF som tror att det är placeboeffekt. :D

Idag är jag lite trött, men jag år en rostad macka (med massa ost och smör på) till frukost och drack en kaffe med mjölk istället för med grädde som jag normalt har i. Jag är helt säker på att det beror på det. Nu dricker jag en kopp kaffe med grädde i och sedan äta lite bacon och ägg innan det är dags för kvällens jobb (och veckans sista skift). Förhoppningsvis så har energinivån återställts tills dess :D Första gången jag äter en macka sedan jag började lchf för snart 4 månader sedan, rostad macka med ost har varit det jag längtat mest efter i smörgåsväg. Det var inte alls så gott som jag mindes det (men det luktar väldigt gott) och det var absolut inte värt det.

Jag ska också börja plugga en del snart, det blir lektioner i spanska ett par dagar i vieckan och sedan en distansonlineutbildning i att skriva (böcker, artiklar och annat roligt). Så det blir både jobba 135%, och plugga under en kort period. Längtar!! :D haha

goliath
0

Jag märker att energinivåen är stabilare. Speciellt runt träning. Spelar liksom ingen större roll när jag åt innan tråning och när jag äter efter träning längre.. energin är konstant..