Har varit trött och väldigt sötsugen...
Har varit trött och väldigt sötsugen senaste dagarna. Varit tjurig och vill ha pizza, smågodis ect.
Min man säger att jag saknar ngt i hans värld potatis ;-)
Men min granne sa att det kanske är B vitamin som det finns en del i bröd tex.
Ska nog gå och shoppa det och magnesium nu i helgen. Vad tror ni?
Jag har ätit LCHF sen i februari. Från och till strickt nu i sommar med några semesterveckor där jag druckit vin, lite bröd mm.
Senaste 2 veckorna ufo/fakir. Kanske ska jag vara mer tillåtande med grönsaker ngn vecka?
Tips mottages gärna!

Låter som du är i en ny omställningsperiod efter sommarens utsvävningar.
Rent generellt gäller det ju att se till att kroppen inte svälter och styrs in på fettförbränning så smärtfritt som möjligt.
Att lägga till mer kolhydrater som du är inne på brukar bota omställningsproblem som seghet huvudvärk aptitlöshet men knappast sötsuget.
I ditt fall gäller det att äta sig riktigt mätt och nöjd vilket dämpar suget och hålla upp fettnivån för att få kroppen att inse var den ska hämta energin 
Har också en sån period just nu, med trötthet och sug efter sånt jag vanligtvis inte äter.
Det har hänt mig då och då sedan jag började med LCHF (ca 1.5 år sedan), och jag är inte helt säker på varför. Ibland tror jag det har med (kvinliga) hormoner att göra, ibland med något jag tillåtit mig att äta som triggar suget, och ibland tror jag det har att göra med något helt annat än kosten t ex min jobbsituation. (Arbetar hemmifrån och trivs med det men det har ju också sina nackdelar.)
Har inget tips på vad man kan göra åt det, utan jag bara accepterar (fösöker…) att så är det i några dagar och sedan kommer energin tillbaks. Det enda som är lite jobbigt är att kämpa mot suget. Det blir att jag äter extra mycket nötter eller har mer grädde i kaffet än vanligt etc, så jag inte skall börja snaska annat. Och ser till att äta mat så fort jag är hungrig, även om det är tidigare/mer än vanligt.
Hoppas det går över för dig snart!
#0 Så fort någon säger något om vitaminer är det läge att kolla upp det.
Hittar du bröd i topplistan i länken?