Kombinera LCHF och Johannesört?
Jag har ätit både LCHF och Johannesört några veckor och har funderat på hur den kombinationen fungerar egentligen. Är det någon av er som gör som jag?
Jag tar Johannesört pga lättare Depression och ångest. Jag känner mig mycket bättre och förstår att det är tack vare både kosten och tabletterna.
Det låter som en bra kombination tycker jag! LCHF hjälper ju till att ge ett jämnare humör och Johannesört är ju lugnande och rogivande. Fortsätt med det om du mår bra av det! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo, kombinationen känns rätt. Jag är mycket lugnare och sover väldigt bra på nätterna. Är plötsligt kvällspigg och verkar inte behöva lika många timmars sömn. Tack vare båda, tror jag.
En biverkning som jag måste tänka på är att huden blir känsligare för solljus, vilket jag har upptäckt. Samt att Johannesört inte ska kombineras med andra mediciner och jag äter inga andra mediciner.
Om du bara har ätit LCHF ett par veckor skulle jag testa att fasa ut johannesört. Det är väldigt mycket ohälsa och obalans som kan komma av kolhydratskost. Dumt att äta johannesört om det inte behövs.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En positiv förändring med Johannesört är att jag inte kommer genomsvettig av oro till jobbet på morgonen längre, det hade jag problem med innan tabletterna. Nu kan jag vara lite småvarm av morgonpromenaden men "torkar upp" väldigt snabbt. Jag svettas inte heller längre när jag går in till chefen och har avstämningar. Det är jag tacksam för och ger tabletterna credit för. Eller kan det vara LCHF-kosten???
Jag har ätit LCHF tidigare i perioder och vet att jag blir gladare och piggare av det. Jag ska avvakta lite och se hur jag gör. Jag ser inte att jag ska äta dessa tabletter resten av livet - jag ska börja gå i stressterapi nästa vecka och ta hand om mitt inre känsloliv också.