kanon bemötande/mat sundbyholm
Jag vill bara rekommendera sundbyholms slott utanför eskilstuna, var där på konferens nyligen och hade förbeställt utan kolhydrater, min vana trogen hade jag packat nödmat utifall att det inte skulle vara mat jag kan äta, den fick ligga kvar i väskan för jag fick kanonmat anpassad för mig, det var fantasifulla fikor och kanon mat överlag. Några små missar som frukt samt honungsyoghurt kan jag ha överseende med, kan inte begära att de ska fatta att jag inte äter frukt när jag inte särskilt sagt till om det! Den serverades med ett generöst lass västerbottens ost så hungrig behövde jag verkligen inte vara (O: Övriga mellanmål var keso med skinka, gurka, tomat och sallad, dessertostar och lunchen var entrecoté med kryddsmör. Så har ni vägarna förbi är köket villiga att servera kanongod mat anpassad för oss som inte vill ha kolhydrater!
hur har ni andra upplevt konferenser? Är det lätt/svårt att få tag i bra mat?

Det knölas jämnt med det där, men på konferensen på Flygvapenmuseum fick jag faktiskt riktigt bra LCHF-käk, fast det tog sin tid
På Ulvsunda slott var det värre, fick i princip en vanlig tallrik där man hade plockat bort kolhydratbomberna så det blev lite fattigt
På konferensen nere vid IKEAs huvudort var det buffé så där kunde man fixa det hela själv
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag tycker nog det blir allt bättre.
Har inte varit på konferens just, men generellt när man äter ute så är det ju sällan problem. Kan tvärtom bli riktigt spännande för ibland är de väldigt tillmötesgående och föreslår både det ena och det andra som alternativ.. och har fattat konceptet..
Jag har varit på lite olika konferenser sedan jag startade med LCHF, i princip har det inte varit några problem, en par gånger (av ca 20) har jag fått förklarat att jag har känslig mage och lite problem med blodsockret. Jag medelar alltid när jag anmäler mej samt när jag kommer till konferensen. att jag äter LCHF vilket innebär att jag inte äter spannmål, ris, potatis eller socker.
Några exempel där det inte varit några problem och som jag ätit gott och varit mätt (ibland lite för mätt) när jag bott på Scandic Örebro vid E20, Birka Paradise, Orbaden konferens
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En gång fick vi förfrågan om kött eller fisk i förväg för mig blev det kött.Det som serverades var sex sockerbits stora köttbitar tillsammans med pasta.Jag åt upp köttbitarna och lämnade pastan.När servitören kom in med glass till efterrätt frågade jag om det gick bra att få ost o vilka ostar, jättegott och mätt blev jag.