Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3840 ggr
Skowne
0

Ner i vikt av kolhydrater

Hej,

Fick precis reda på att det på Rachael Ray idag är någon tjej som gått ner i vikt av att utesluta fett och bara äta kolhydrater. Då jag inte har tillgång till TV och kan se programmet undrar jag ifall det är någon som vet vilken metod detta är?

_Lo_
0

Låter ju som någon tidigare version av Viktväktarnas program. Någon form av svältdiet med mycket hunger….Att inte äta fett alls - Det är farligt! Essensiella fetter måste man få i sig via kosten, det finns inga essensiella kolhydrater…

Wand
0

Har glömt bort vad den heter, men den är som motsatsen till LCHF. 
Grejen med LCHF är ju att man utesluter alla kolhudrater och därav binder inte kroppen något fett, och det blir samma effekt i motsatt håll av vad jag förstått.  

Rätta mig om jag har fel!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

dufva
0

Svältmetoden Flört

annizan
0

Det programmet såg jag! De kallade det för The carblovers diet eller något sånt och de sa att man kunde äta mat som innehöll motståndskraftig stärkelse, vilket innebar att stärkelsen inte skulle tas upp av kroppen och därmed mindre kaloriupptag..Obestämd

Potatis, chips och fullkornsbröd var exempel på sån mat..och så sa de att fullkornspasta är nyttigt!

gun92884
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Resistance Starch finns i manga saker men eftersom det oftast kombineras med daliga amnen sa blir slutresultatet daligt …

starhawk
0

Ja det är väl knappast någon nyhet, redan Rössner sa ju att man kan gå ner i vikt med gelehallon, det handlar bara om att svälta sig ner i vikt, det kan man göra på i stort sett vad som helst, men svält innebär ju alltid att musklerna tar stryk

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus