Orkar inte längre! Candida under bröstet...
Hej!
Vet inte vart jag ska vända mig, men här på kolhydrater.ifokus finns det ju en massa kloka människor så någon av er kanske har någon idé?
Jag är 152 cm lång, väger 119 kg och är sk. "välsignad" med en extremt stor bokhylla. Dvs jag har storlek I-kupa på mina bröst och gravitationen tar således ut sin rätt. Till saken hör dessutom att jag jobbar som busschaufför vilket innebär att det är varmt och svettigt mest hela dagarna.
I början av Mars så fick jag, troligtvis i samband med stressen iom att jag flyttade, ett utbrott av svamp under bröstet. Jag smörjde med pevaryl och det blev genast bättre… för att sedan bli sämre igen. Jag testade att kombinera med pevaryl-pulver också och det blev bättre… för att bli sämre igen. Nu hade det gått en månad så jag gick till vårdcentralen och gick därifrån med ett recept på dactacort och rådet att "håll det torrt hela tiden!". Ja jo, det är inte så lätt med hängbröst och en arbetsmiljö som varierar mellan 25 och 35 grader i temperatur, men jag försökte iallafall. Smörjt in mig varje dag och haft torra tvättlappar under bröstet som jag har bytt ut varje timma (om möjligt) för att bli av med den mesta fukten.
Genast blev det bättre och var i stort sett helt borta… När det kom tillbaka igen! Nu hade jag då alltså hållt på i över en och en halv månad med att smörja bröstet så jag började bli väldigt trött på det. Jag började med strikt LCHF (det är därför jag har gått ner 3 kg) och gick till vårdcentralen igen.