Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 5177 ggr
Skånskan
0

Vad är det för fel på lightläsk?

Undrar helt enkelt varför man inte ska dricka lightläsk när man kör lchf?

annsoe
0

Jag undrar detsamma.. men antar att det handlar om att många lightprodukter triggar igång ett sug hos många. Jag vet själv att jag får hungerskänslor om jag dricker för mycket lightsaft tillexempel. Dessutom är det många tillsatser i lightprodukter, vilka bör undvikas om man kör strikt LCHF.

Skånskan
0

Undrar just om det är MER än bara pg a tillsatserna…

Jag kan ibland bli såååå sugen på lightapelsinläsk men har inte smakat än.

Har ju druckit lightläst alltid de senaste 17 åren pg a min diabetes.

ScarletMajesty
0

Alltså.. Jag dricker lightläsk och äter lchf..

Det är tillsatserna man vill undvika, läsk består ju bara av tillsatser.

Jag har provat sluta med lightläsk nu en månad, men då klarar jag inte suget mot godis osv, lightläsken hjälper mig hålla mig på banan utan att vilja äta godis osv. Får inget ökat sötsug utan det söta i läsken är nog för mig.

dricker bara vatten och citronvatten i övrigt.

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja förstofrämst så är det ialalfall ingen riktig mat!

Sen så väljer nog alla efter eget samvete vad man stoppar i sin kropp av kemikalier o annat.

Annars så är det väll just sötsuget som underhålls?

Det ligger en viss fördel i att vänja sig av med att gott är sött.

Om man tex väljer mineralvatten av god kvalitet får man iallafall i sig en nyttiga mineralsalter.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

MimLan
0

Nej, det är inte bara skräpet som är ett problem, utan hjärnan, och därmed kroppen, reagerar på den söta smaken.

Beroende på vilket skräp det är så finns det olika farhågor.

Skånskan
0

Så det förstör ingen viktnedgång om man dricker light… om man inte får ökat sötsug alltså? Får man ökad hunger av lightläsk?

Det borde ju inte påverka blodsockret heller…

Hur är det med smaksatt LOKA? Påverkar det blodsockret?

MimLan
0

#6 Studier visar att man snarare går upp i vikt.

Zepp
0

Loka är väll bland de bättre av de billiga.

http://www.spendrups.se/lib/SubPage.aspx?id=646

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Henkez
0

Vad är det för fel på vatten, gratis och släcker törsten. Bara för att det är lågkolhydrat betyder inte automatiskt att det är bra utan man måste kolla på innehållsförteckningen också. Jag försöker få i mig så lite tillsatser som möjligt, min kost kallar jag för LCLC (low-carb,low-crap).

Skogstrollet-igen
0

LCLC, den var bra! Snor den…

ScarletMajesty
0

#7 säg det till mina minus 20 kg på sex månader.. haha :D

Fjrebqll
0

Mineralvatten av god kvalitet? I var och vilken affär i Sverige kan du köpa det?
Det mesta du kan köpa är ju ren fake. Tex, Ramlösa, är det ca 0,5mg magnesium per liter? Lurendrejeri.

Här har vi äkta mineralvatten:
http://www.donatmg.net/en/

:)

yvonnel
0

Intressant att veta var man i Sverige kan köpa denna ädla dryck?

Fjrebqll
0

Jag har själv inte köpt detta mineralvatten, jag är dock en stor förespråkare av magnesium, och "naturlig" form är ju alltid bäst.

Däremot finns det i praktiken två sätt att få tag i detta vatten, som innehåller väldigt mycket magnesium per liter, tror det är upp emot 1000mg.

1. Själv importera från Slovenien pallvis. Det är 630 liter Donat Mg på en standard EU-pall.

2. Hitta någon som redan importerar och köpa i mindre lass, tex killen på denna "bloggen", http://josefboberg.wordpress.com/2008/04/13/mg-brist-stress/ (josef@boberg.nl)
när man läser bloggen tror man han är en knäppgök, men det är faktiskt mycket intressant!

:)