Hur många kollisar
Äter ni om dan.
Själv äter jag strax under 15 är det för mycket?
Tacksam för svar
Den ende som kan svara på frågan är du själv. Det är individuellt vad som fungerar. Inte bara antalet kolhydrater, utan även vilken sort.
Varför äter du LCHF? Vad har du för bakgrund? Sjukdomar? Sötsug? Vad vill du uppnå? Hur mår du när du äter olika nivåer av kolhydrater? Etc.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om det är för mycket eller för lite kan egentligen bara du bedöma.
Är du överviktig, tränar du, hur mår du, går du ned i vikt?
Jag är frisk men försöker gå ner i vikt.
Har inte hållit på så länge bara 3dagar.
Jag tränar 2-3 gånger i veckan.
Har inte vägt mig än

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kör på med 10-50 gram om dagen i tre månader så kan du sen utvärdera!
Det är knappast så att en viss siffra av kolhydrater ger något magiskt resultat, det är samma siffermagi som används när folk blandar ihop en siffra på vågen och att bli frisk, smal o sund.
Se förstofrämst till att reducera de stora kolhydratkällorna, bröd, socker, potatis ris o liknande, ät normalt med protein eller kanske lite extra, ersätt kolhydraterna med hälsosamt fett så du står dig mellan måltiderna.
Väldigt få behöver överhuvudtaget räkna på grönsakerna man lär få tugga som en ko för att det skall bli några mängder.. dvs vanliga salladsgrönsakeer.
Tränar du kommer du sanolikt känna en dipp i prestationsförmågan under en tid, det tar ofta tid för att få kroppen att byta bränsle, det är en del att bygga om i musklerna som regel.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.