Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3770 ggr
elin83
0

Kilkenny-öl :)

Ibland saknar jag den lite mörkare ölen, ljus lager saknar jag inte alls!

Jag jobbar extra på systembolaget och under tidens som jag igår packade upp en låda med Kilkenny, 33 cl flaska fick jag syn på att det fanns en näringstabell på baksidan.

Nu till det mest spännande: 3g kh/ 100 g

Blev helt till mig, trodde det var mycket mer i öl än så…

Någon som har bättre koll på öl än vad jag har?

Hur "triggad" blir man i sockersuget?

Mooniq
0

Hur triggad du blir beror nog på hur stort sockermonster du har på insidan.. Du får nog testa o se hur just du funkar med olika typer av kolhydrater. Tänk sen på att det är per 100 gram.. en flaska har ju lite mer, antingen 33 cl eller 50 cl.. och räcker det med EN flaska?…

Jag kan t ex äta vissa kolisar utan att känna sug efter mera medans andra kolisar stjälper mig för flera dagar där jag får kämpa emot ett enormt sockersug…

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Bärnsten]
0

Spendrups Bright Brew innehåller 0.76 gr kolh/100 gr (1 dl).

Jag vet inte om öl triggar sötsuget, men om det inte gör det så tycker jag man kan unna sig en mörk öl nån gång ibland. Bara det inte blir några mängder. Den dagen kanske du ska dra ner på kolhydraterna i maten och äta sånt som innehåller 0 kolh.

elin83
0

#2 Jag vet ju att det finns spendrups och pripps som inte har så många kollisar, men det som överraskade mig var att det var så "lite" kollisar i Killkennyn.

Men jag har som sagt inte vågat smaka… :/