Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5752 ggr
Lolivia
0

Osaltat smör

Är osaltat smör svårt att få tag på?? Har kammat noll i butikerna i min lilla stad (Ica, Coop, Willys osv) Vill ju göra äggmjölk med osaltat smör!!

myrah
0

jag gjorde på vanligt smör.. det vanliga.. =)

Livet är som en studsboll - allt från botten till toppen!

Pasi
0

Om du smälter smöret och låter det stå en liten stund så skiktar det sig - underst befinner sig vattnet och saltet, och överst ren smörolja (osalt).Glad

Lolivia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 1 Det gjorde jag med och tyckte att det var hemskt, ska göra ett nytt försök med osaltat!

# 2 Intressant! Får köra på det om jag inte hittar osaltat smör!

[ErikSvensson]
0

Har du kollat småförpackningarna? Tror inte osaltat kommer i större än 250 gr. Skrattande (köper alltid osaltat)

Lolivia
0

Jag tycker mig ha spanat på allt men jag ska göra det igen, denna gång med detektivhatt och förstoringsglas =)

MarieEriksson
0

Jag köper osaltat i 1kg paket.

shamani
0

Jag köpte Valios osaltade smör - 500 g, men minns inte om det var på Coop eller ICA. Tror det var Coop Forum.

Matgiken
0

Prova en större butik, blir mitt tips. Min vanliga Ica Supermarket har det inte, däremot finns det om jag åker till närbelägna Ica Maxi.

/Matgiken

Bjuder på LCHF-recept och funderar över livet på matgiken.wordpress.com. Välkommen!

MarieEriksson
0

Uppdatering från mitt inlägg #6 Kom inte ihåg vart det va jag köpte 1kg osaltat smör men nu har jag frågat, på Willys. Så Lolivia, om inte ditt Willys har det, så kan du be dom ta hem.

Margareta
0

Osaltat smör skall finnas i så gott som varje ICA eller Coop.
Du letar som redan sagts efter ett mindre paket som ser ut som de andra men med en egen färg

Numer pensionär i Nynäshamn

kricko1
0

Jag upplever detsamma, ägggmjölk på saltat smör är synnerligen ogott. Det blir en helt annan sak med osaltat.Då blir det plötsligt riktigt smaskens om man gör det med kaffepulver i.

Valio har osaltat smör i halvkilos förpackningar. Men inte alla saluför ju Valio förstås. Men ett "COOP" eller större ICA, typ Kvantum eller Maxi är garanterat inte utan osaltat smör. Du har nog bara missat det. Den där färgskillnaden på randen (blå på osaltat) är inte helt tydlig. Dumt också med bara de där fjuttiga 250 grams förpackningarna.

MVH!/K.

MarieEriksson
0

Osaltat smör - 1kg eller 250g paket har ett blått band eller vad man ska kalla det.

http://www.arla.se/default____17782.aspx?selectedmenuitem=7310865005410

lelli
0

jag tyckte oxå det blev illa smak med smör, så nu använder jag kokosfett iställetSkrattande

annars brukar det finnas i vanliga affärer typ ica men vanligast i mindre förpackningar

fampezo
0

Jag köpte Valios osaltade smör på Ica Maxi i Ske-å i förrgår, det brukar jag oxå baka med.Glad

Henkez
0

Vilket är bäst att steka i, osaltat eller normalsaltat och är det på nåt sätt onyttigt att äta det stekta smöret ?