Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2088 ggr
MikiL
0

LCHF okej för mig?

Hej!

Jag har nu nått min drömvikt genom soppdieten. (164cm/55kg)
Nu vill jag inte falla tillbaka till min förra vikt och försöker ändra mina matvanor. Frågan är om LCHF är något för mig?
Jag vill ju inte gå ner mer och inte heller gå upp allt jag tappat.

Så frågan lyder: Kommer jag hålla min vikt stabil med LCHF eller kommer den ändras?

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att äta LCHF är, enligt mig, ett sätt att äta naturligt. Att få må bra, att slippa ont i magen, svullen mage, sug efter något sött…. sug efter något salt… ständigt detta SUG.

Hur åt du INNAN du gick ner?  Vad VILL du med ditt liv och ditt ätande?  Låter kanske dramatiskt… men vad tänker DU kring LCHF?

MimLan
0

Om du har svält kroppen kommer den att vilja reparera skadorna, vilket ger viktökning oavsett.

kaisakavat
0

Håller med Maja2 ovan, om hennes perspektiv på LCHF. Utifrån det är LCHF förstås något bra även för dig.

Det går inte svara på din fråga om att hålla vikten. Sannolikt går du inte upp i 'fettvikt', men våra kroppar har olika anlag - endel av oss är mer slimmade av naturen, andra lite mulligare. LCHF leder för det mesta till nåt man skulle kunna kalla "din naturliga kropp".

Inte omöjligt t ex att du får mer muskler t ex, med en mer näringsrik kost, som LCHF är. Tränar du? Att få mer muskler är ju bra, även om vikten går upp av det..

MikiL
0

Maja2:

Tack för svaret!

Ja det är just det du säger jag är ute efter. Innan kunde jag proppa i mig en halv chipspåse till frukost. Leva på energidrycker. Jag har aldrig varit riktigt överviktig men min mage har inte alls mått bra dom senaste åren (vilket är självklart med tanke på min kost).

Och som du säger.. Suget! Jag hade alltid någonting i munnen men inte hjälpte det länge förrens man blev sugen på något igen.

Jag tycker att LCHF låter fantastiskt och jag har redan börjat kolla recept. Jag vill inte leva med den kost jag gjorde tidigare. Jag vill heller inte gå upp dom kilona jag förlorat.

Edit: Kanske formulerar mig lite dåligt. Fast jag hoppas ni förstår att kilorna är inte det viktigaste utan att min mage inte ska behöva må som den gjort och vara så himla uppsvälld. Jag har blivit tillfrågad om jag varit gravid just för den har svällt upp så enormt.

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Japp, DÅ passar LCHF perfekt för dig!

MikiL
0

Fantastiskt! Tack så jätte mycket för hjälpen. Uppskattar det verkligen. :)