Linser och bönor?
Jag läser i Anna Halléns bok; "LCHF-husmanskost" att-
"Linser och bönor innehåller en hel del kolhydrater, men fördelen är att de sällan påverkar suget."
Det har fått mig att fundera. Är det för bra för att vara sant? Jag menar, om man har som mål att gå ner i vikt (som jag), bör jag undvika bönor och linser enbart för att de innehåller mycket kolhydrater? Eller är det själva "suget" som kan uppstå när man äter "fel" som är det "farliga" så att säga?
Linsgrytor är ju fantastiska på det viset att de är så enkla att göra, och man kan göra storkok och frysa in och använda flera dagar.
Någon?
Tyvärr lite tvärt om hon menar. Att man kanske kan komma undan med dem om man tål dom och inte behöver gå ner i vikt utan bara vill bli av med sötsug och så.
Du ska nog ha redigt lätt att gå ner i vikt om du ska lyckas äta sådana i någon större mängd. (eller tja äta mer traditionell bantarkost eller så förstås där du främst försöker tvinga ner kroppen med hjälp av kaloribegränsning, men då har vi gått utanför lchf)
dubbelpost

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Knappast något man okynnesäter iallafall!
Du får testa hur du regarerar, finns de som äter LCHF med knäckebröd och potatis.. man är olika känslig.. en del är inte känsliga alls och där kan den ökade mättnad/ohungrig samt att man undviker en massa skräpmat vara hela grejen.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det beror helt på hur känslig du är för kolhydrater. En del måste ju vara extremt strikta för att nå sina mål och de kan absolut inte äta bönor och linser men den som äter liberalt kan göra det om de vill…
Däremot ska man nog inte basera maten på linser utan man får se det som allt annat tillbehör, nånting man har till maten som förgyller, annars blir det alldeles för mycket kolhydrater.
Chili con carne med betoning på carne funkar men inte linssoppa…
Äsch då. Det var det jag misstänkte.

Ska man kunna kalla det lchf när man äter bönor och linser får det allt bli små portioner för det är en hel del kolisar i dom 
Det är väl snarast GI-kost man äter då tycker jag.
Vad du väljer beror väl på dina mål med kostförändringen