för salt bacon tips?
Smaklökarna förändras i alla fall på mig och allt är så salt tycker jag.
Kan nästan inte äta bacon just av den anledningen är det någon som har något tips på någon sort som inte är så salt?
du kan blötlägga baconet ett tag och sen torka av det.

Vet inte hur salta olika sorter är, men ett tips är att om det är för salt så kan du skölja baconen under kranen innan tillagning så sköljs en del av saltet bort.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det ska jag prova att jag inte tänkt på det!!! tack!!
Skinka/kalkon funkar oftast bra istället för bacon, men det är ju tyvärr inte lika fett. Jag brukar lägga två skivor skinka på äggen när jag steker dom. Det är gott. :)
När vi gör baconomelett(på bacon alltså) saltar jag aldrig extra, men det antar jag att du inte heller gör.
Jag brukar köpa skivat sidfläskistället, viktigt att tänka på att det blir helt genomstekt eftersom det inte är rökt.
Du kanske skulle prova färskt sidfläsk, tror inte det innehåller E250 och E301 heller.
Blir det inte väldigt vattnigt i pannan sedan om det fått dra åt sig en massa vatten - då kan det väl inte räcka med att bara torka dem?
Ett alternativ om man bor i någon av våra storstäder är att besöka English Shop och köpa engelskt bacon som inte alls är lika salt. Det finns också oerhörda skillnader mellan de olika svenska och danska man hittar här så pröva dig fram bland flera märken.
Se bara upp så att det är riktigt rökt, många sorter är det bara tillsatt "rökarom" och dom vill vi inte ha.
Själv köper jag Tulips 1kg förpackning, tycker att det är bättre smak samt att det är tjockare skivor.
Annars så är det nog bäst med färskt sidfläsk, då sliper man saltet med nitrit som jag anser är en tveksam tillsats. (Googla)
det blir inte vattnigt, de suger inte åt sig vattnet. Märker ingen skillnad på själva resultatet. Förutom att det är mindre salt då… fick alltid göra så åt vår fostertös i början för hon ville inte ha något som var salt.
Tack Pennylane.
Jag kör också med Tulip om jag inte hinner ta mig till English shop fast jag egentligen inte vill köpa danskt fläsk men svenskt bacon är helt enkelt eländigt sladdrigt och salt (om man inte har en saluhall i sin stad men de som fanns i Malmö är rivna och jag har ingen bil att åka till bönderna själva med).