Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2312 ggr
[Gitsan]
0

Vill ni följa mig?

Tredje gången gillt kan man kanske kalla det…. Men jag är i alla fall här igen Flört!

Med en bakgrund av lång sjukskrivning, arbetsträning, 100% arbetsför (enl Fk() januari 2011 och så nu, uppsagd pga arbetsbrist from 31/7.

Usch, kanske många tänker, men äntligen säger jag! Nu kan jag äntligen ta hand om mig själv, äta bra, motionera och göra det jag gillar!

Kylen är full av smör, bacon, grönsaker mm och maken och sonen saknar inte potatis, ris, o pasta Skrattande

Helst vill jag gå ner runt 12 kilo, men alla minus är av godo!

Fyller 59 i september och hoppas i alla fall att ha hamnat under 90-strecket till min 60-årsdag. (Jo det är jag med Schweizerfärsen Flört)

Brynhilde
0

Välkommen tillbaks.Glad

Skam den som ger sig. Det är andra gången gillt för min del.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

kaisakavat
0

Åh, roligt att du är tillbaka! Det blir kul att följa dig, skriv och rapportera hur det går. Glad

magma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haha, precis min första tanke, "det måste vara hon med Schweizerfärsen!" Välkommen tillbaka, och lycka till. Skrattande

MillisB
0

Välkommen tillbaka!

"Ingen skam å snu" säger de i Norge, och här är vi väl alla välkomna tillbaka hur många gånger som helst.

Gjorde en variant på schweizerfärsen i veckan som gick, den blir lika god oavsett! Ett strålande grundrecept.

Lycka till nu, hejar på dig!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Yrja
0

Hej!

Jag har haft ett förskräckligt återfall - flera månader - men 1 maj tar jag itu med det igen för vikten har ju skenat uppåt liksom blodtrycket. 

Även om det är trist att behöva börja om med socker-avgiftningen så är det ändå skönt att höra att flera startar nu.

Önskar dig - och mig själv - och alla er andra - lycka till - för det är ju det bästa levnadssättet - även om stressande situationer kommer emellan för mig ibland!

Nya friska tag imorgon alltså!

/YRJA

odezza
0

Välkommen tillbaka! Din schweitzerfärs har jag gjort många gånger, i dubbel sats, och fryst in portionsbitar. Det har varit räddaren många gånger, när man behöver ta med matsäck. Den är ju god kall.

Och även när man inte orkar/hinner laga mat, bara att ta upp ur frysen och värma.

Lycka till med din nysatsning!

"still lost in space and time"

[Gitsan]
0

Tack, vad gulliga ni är Skrattande

Under april tappade jag 1,5 kilo och jag hoppas att det ska bli lite mer per månad nu när kommit igång med motionen också.

Det  blev premiär för en tur med mina nyinköpta BungyPump idag. Något som provat? Helt underbart att gå med, men har nu träningsvärk i övre delen av armarna och runt axlarna… För er som inte vet så är det gåstavar med svikt i. Mina har ett motstånd på 4 kg.

LatMask
0

Så roligt att se dig igen, Gitsan!  Din Schweizerfärs ligger i min frys just nu! Bara fyra portioner, så det är snart dags för lite matlagning.

Jag är nu nere på normalvikt, och Schweizerfärsen har bidragit till detta!

Skönt att höra att du inte "går i däck" p g a uppsägning mm. Jag antar att du har bra nätverk, stöttande partner mm.  Välkommen åter till KiF!

MillisB, VAD betyder "snu"? Helt väck, fattar ingenting…

Aliki
0

Jag har nu lagat och ätit samma mat i drygt 2 år. "Riktig", fet och god mat med skillnaden att jag lagt till kolhydrater i form av bröd och snacks under många kolhydratfrossar-dagar…med viktuppgång som resultat såklart.

Är på banan igen sedan mitten av januari och det går jättebra!!

Önskar dig och alla andra detsamma

[Gitsan]
0

Började maj med att göra mig av med ytterligare 1,2 kg!

Har känt mig lite hängig och orkeslös några dagar men det har nog inte med maten att göra. Snarare är det nog så att kroppen börjar inse att jag inte behöver gå på högvarv så många veckor till och förmodligen är det min fibro som gör sig till känna.
Men snart ska jag ta mig en prommis med hundarna och njuta av solen!

Mervi
0

Välkommen tillbaka hit. Kul att se dig. Skrattande

Kan bara hålla med de andra om Schweizerfärsen, mums.

Lycka till!

Aniara4
0

Välkommen tillbaka! Du vet, man har inte misslyckats förrän man slutar försöka. Så på't igen bara!

kaisakavat
0

Härligt att du tappar vikt.

Återstår att du får känna dig pigg och kry också. Det kommer säkert snart.

Tycker Aniaras kommentar var jättebra - tar åt mig av den själv.. Glad

[Gitsan]
0

Varefter jag trappar ner med arbetsuppgifter så trappar jag upp motionen istället.

Försöker ut och jogga varannan dag enligt ett schema där man lägger på 3% vid varje joggingtillfälle.
Börjar med 1 km rask gång och idag  blev det 1,2 km lätt jogg för att avsluta vändan med ytterligare 1 km rask gång.

Är inne i en period när jag tycker maten är liiiiiite tråkig, kanske för att gubben min nå återgått till "vanliga rutiner". Men det finns ju så mycket fräscha grönsaker så att få till en färgglad sallad är ju inte svårt. Och till det något med fisk, fågel eller mitt i mellan ;)

MillisB
0

#8 LatMask: "snu" betyder att vända, gå tillbaka. Används ofta som ett av råden för att gå i fjällen, om det ser ut att bli dåligt väder t.ex.

Håller med Aniara, och vi slutar väl inte försöka, gör vi väl?

Lycka till med variationen och tack för inspiration till att ta tag i livet!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

[Gitsan]
0

Hej! Länge sen jag var här sist. Men nu meddela att jag orkar jogga lätt i drygt 5 km isträck. Har fokuserat mer på konditionen än vikten under sommaren, men from i måndags så blev det "vardag" igen och kolhydraterna får lysa med sin frånvaro :)