Först ner sen upp !
Jag är inne på min andra vecka med lchf (ja, jag vet det är inte så länge) och mår kanon. Inga som helst övergångsbesvär 3,5 kg minus på vågen efter en vecka och en massa centimetrar borta från midjan. Till mitt problem : Har tyvärr inte kunnat hålla mej från vågen och nu visar det något hekto UPP !! varje dag. Någon som känner igen sej ? Jag vet att det fortfarande är tidigt att gnälla men ändå, det går ju på helt fel håll ! ska tillägga att jag har en hel del kilo att ta av.
Tacksam om någon har något att säga, just nu behöver jag både fakta och uppmuntran Tack förresten för många spännande inlägg.
/ Bekymrad och undrande nybörjare …
Problemet är väl om centimetrarna läggs på på midjan.
Och ställ undan vågen. Släng ut den.

Som du själv säger är det alldeles för tidigt att dra någon slutsats.
Det ser ju ut som du kommit igång bra med starten.
Koncentrera dig på att få det att fungera bra med kosten
Fundera över var du har dina mättnad/hungersignaler
För övrigt är det bara att slappna av njuta av god mat och låta naturen jobba på med din kropp.
Nåt hekto hit och dit är bara variationer som man inte ska lägga någon energi på att fundera över 
Vågen är bra och ha ibland, men den är ofta av ondo enbart när man inte kan låta bli den.. precis som du gör så väger man sig för ofta och börjar övertänka situationen.. leta lösningar på problem som KANSKE inte ens finns.
Jag menar jag själv är likadan haha (suck).. men jag gör det inte för att jag måste gå ner i vikt, snarare för att se vad som händer i veckan..(svårt att förklara).Men genom att jag också gjort det ofta imellanåt vet jag att jag kan pendla upp till 1-2 kg över ett dygn sett..utan att det har med min eg vikt att göra (antar att det är beror på toalettvanor, vattenintag och om min kropp för närvarande samlar vätska eller inte)
Jag brukar alltid säga att man aldrig ska se hälsan utifrån vågen för den är alltid missvisande.. man blir helt enkelt aldrig nöjd! Titta på dig själv i spegeln istället, mät centrimeterarna lite då och då.. det är där du hittar förändringarna.. vågen ger bara en siffra.. säger ju inget om hur du eg mår eller ser ut!
SÅ - så länge det känns bra i kroppen.. avvakta och se vad som händer. Ett par hekto hit eller dit är inget att "bråka" om.. ett toabesök och de är borta ;) Försök väg dig bara en gång i veckan istället (max) så du inte blir nedslagen och tappar motivationen (för varje gång man tappar den är det svårare att stå emot ett snedsteg)..och framförallt.. känn efter i kroppen hur du mår..din kropp ska vid detta laget bygga upp muskler nu.. vilket är lite av en fördel med kosten också.. och som vi vet väger muskler en del.. (därför viktigt att känna av kroppen)
Håller alla tummar o tår för dig på din resa,
Lycka till MVH Sandra
Glömde säga det också, första veckans viktminskning är alltid missvisande (ur helhetssynvinkel) då man förlorar väldigt mycket vätska som suttit ihop med dina lagrade kolisar.. det ger en jäkla fin kickstart i viktminskningen (riktig peppning).. men det fortsätter oftast inte i samma takt sen :/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Usch, jag gick ner 2,3 kg första veckan och blev jätteglad, har ju insett att det är mest vätska.. börjar bli rädd för invgningen på torsdag :S Men att väga sig varje dag är ingen bra ide, som #3 skrev så kan ett hekto bero på om du gått på toa eller inte, så håll ditt vägande till ialf en gång i veckan, max.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för alla svar jag fått, nu känns det "tryggt" och bra att fortsätta ! Som sagt jag har ju inte hållt på så länge så jag får väl se tiden an.
Kämpa på ni andra också 
Hej
Jag har vägt mej ofta ca 5 gånger i veckan under min LCHF resa,sedan jan 08, min vikt har slagit upp till +- 1½kg mellan två dagar. Några hekto slår det mellan varje jag fast jag väger mej på morgonen före frukost.
Det är många saker som har påverkat min vikt äter jag någotsom är ganska kolhydratrikt som tex fruktsallad och glass (en liten skål ca 200g) då gick jag upp ca 1½kg mellan två dag men försvann efter 4-5 dagar. Tarminnhåll ändras vikten. Åter jag salt mat samlar jag vätska. Kraftig fysiskaktivitet ökar vätskan i musklerna.
När man äter LC så ändras vikten på vågen mer mellan okika dagar, både possitivt och negativt.