Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1969 ggr
Effie
0

Ny skicksaga

Inspirerad av sagan om fettskräma Saga (som uppenbarligen har slingrat sig fram till sitt lyckliga slut) så drar jag igång en ny saga, för att se om kreativieten finns kvar här.

Jag kopierar reglerna från förra tråden:

* En eller två meningar max.

* Inget onödigt avdödande av karaktärer.

* Inget obscent skit.

* Sluta alltid hängande….

Det var en gång en liten tant som tyckte mycket om…

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

nobban7
0

…kantareller. En dag när hon var ute i skogen för att plocka sina älskade svampar…

Jojo55
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

fick hon se en svamp hon inte kände igen. Nyfiken som hon var tog hon den för att visa…

[Pennylane1]
0

sin granne Ingeborg som var en välkänd svampkännare i bygden. Men när hon ringde på slets dörren upp inifrån och ut rusade…

greensis
0

…en mager man som hysteriskt viftade med armarna, och skrek "Bacon! Bacon! Hon steker bacon!"

Den lilla tanten hade nästan tryckts in i väggen av dörren men trängde sig förbi mannen, gick in till Ingeborg och…

Fabricati diem, pvnc!

nobban7
0

möttes av en oväntad syn. Vid spisen stod Ingeborg…

Andina
0

… och dröp av fett! Hela hon och hela köket var dekorerat med fettstänk som hon och hennes man hade…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Effie
0

…tänkt ha i kvällsmaten. Men av någon anledning hade…

[Pennylane1]
0

fettet istället stänkte upp efter väggarna och på Ingeborg själv. Maken rusade ut, sa hon, han föredrar att äta baconet ostekt eftersom allt fettet då stannar kvar i det. Men jag gillar det knaprigt…

Andina
0

…sa' hon och knaprade på ett hårdstekt flottigt bacon med de fyra tänder som hon fortfarande hade kvar. Till efterrätt planerade hon att överraska sin man med en härlig…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Effie
0

…baconglass! Jag hittade receptet på en LCHF-sajt på nätet, förklarade Ingeborg förtjust. Vill du kanske stanna på kvällsmat och smaka?

Lilla tanten log och …

(och bara utifall att någon undrar: nej, jag har inte hittat något recept på baconglass - men jag har heller inte letatGlad)

greensis
0

…tog fram svampen hon hittat i skogen.

"Vet du om den här är ätlig? frågade hon Ingeborg, som letade fram sina glasögon från en säker, fettfri plats och…

(Baconglass har jag inte letat efter, men jag har recept på baconsylt och pecan-kanderade baconskivor. FörvånadTungan ute)

Fabricati diem, pvnc!

[Pennylane1]
0

(någon postade faktiskt ett recept på baconglass för bara ett par dagar sen!)

Jojo55
0

studerade intresserat svampen. Nu gjorde hon stora ögon och sa: "Men kära Agnes, detta är ju den sällsynta önskesvampen! Jag har hört taas om den men…

Andina
0

… aldrig råkat på den, vi måste prova! Gnid pekfingret försiktigt i en cirkel och motsols på svampen medan du säger "Önskesvamp, önskesvamp, uppfyll min önskan…"

Effie
0

Agnes bara stirrade. Önskesvamp? Var hon helt tokig? Men liksom i trans sträckte hon fram pekfingret, gned svampen, och sade "Jag önskar…

greensis
0

..att jag fick smaka smörstekt svamp. Med bacon. Nu på en gång." Hon kände sig lite fånig när hon sa det men Ingeborg…

Fabricati diem, pvnc!

[Pennylane1]
0

harklade sig och sa: Du glömde ramsan! Agnes drog efter luft och försökte igen: "Önskesvamp, önskesvamp,uppfyll min önskan, jag vill ha smörstekt svamp med bacon".  Genast hördes ett susande ljud och…

Emea67
0

Tänkte vilken knäpp önskan. Hade det varit jag hade jag önskat………

Andina
0

… att det växte bacon i min rabatt så att jag har frukost, lunch och middag när jag vill. Men då fräste den smörstekta svampen (som nyss trollats fram) till och sa…

greensis
0

.."Var är mitt bacon?!" ingeborg hytte med fingret och svarade…

Fabricati diem, pvnc!

Effie
0

"Bacon, det finns det ju hur mycket som helst av i stekpannan!". Svampen fräste lite till och tystnade sedan. Agnes vände sig mot dörren, där…

[Pennylane1]
0

en underlig figur uppenbarade sig. Den såg ut som en mumie, men lindorna var av långa baconstrimlor, och i ena handen höll den…

Andina
0

… i en stor och söt SOCKERBIT!!! Väl kamouflerad till bacon var det Kolhydratmonstret som uppenbarat sig för att…

Effie
0

…det märkt att både Ingeborg och Agnes var på …

Andina
0

… väg att överge honom! De två damerna upptäckte honom inte utan fortsatte sin diskussion om vad man kunde önska sig, medan det lilla Kolhydratmonstret funderade ut en illistig plan som…

yvonnel
0

ett så  fantastiskt gott humör att det nästan kunde liknas vid extatiskt, eller enklare uttryckt att dom hade tappat brallorna av förtjusning och lite lagom småskräck och därför kanske inte skulle stå emot en så väl inlindad ….

yvonnel
0

storbedragare, en kolhydratsfälla av stora mått som går sitt segetåg över världen och bara blir mer förslagen men Agnes är en stark kvinna och hon har egen dragningskraft så hon får med sig många kraftfulla motståndare och tillsammans utvecklar de en………

Andina
0

… listig kolhydratmonstervarningsklocka lindar baconinlindade monster runt…

[Pennylane1]
0

(det var en  hiskeligt lång mening, och jag får inte ihop den på slutet heller!)

Andina
0

(Meningen är kort men långa ord ja… Kanske känns detta lättare?)

… lillfingret. Men Agnes tyckte att nog är det en för komplicerad varningsmojäng. Vi kan väl, istället, utveckla en…

[Pennylane1]
0

(var meningen kort? Den sträckte sig genoom fem inlägg, 104 ord och inte färdig där! 105 med ditt lillfinger!)

yvonnel
0

större medborgerlig medvetenhet som även signalerar en……

Andina
0

(#32 - Aha, du tänkte så. Har inte kollat - om det finns nå'n punkt nå'nstans… Uj, då.. det var ju inte så bra i så fall… någon kunde ju ha satt punkt då… ;) )

Tettan
0

för livsmedelsverkets öron hörbar ordslinga: "fett är nyttigt, fett är nyttigt…!"

Andina
0

- Va' s'ulle de' kunna va' för nå't då? frågade Ingeborg. 
Agnes svarade "- Ja, du vet enna så'n där rund sede-platta me' subliminala meddelanden kanske… eller…"

Tettan
0

…ett extra fettindränkt bacon att halka på ( eftersom bananskalen är på utdöende) eller…

Tettan
0

- Ett bacon att halka på!! utbrast Agnes. Varför har ingen kommit på den lysande idén tidigare?

Tettan
0

yvonnel
0

Fast vid närmare eftertanke så kan jag inte med tanken att trampa på det goda feta baconet så du får gärna brainstorma lite till men glöm inte att…..