... hellre litet naturligt socker, eh?
Med jamna mellanrum skrivs det om hur farligt sotningsmedel ar for att det ar 'onaturligt' och att de hellre tar en liten mangd 'naturligt' socker eller agave istallet … har ar en artikel fran Dana Carpender:

Många sötningsmedel är mer eller mindre cancerframkallande och/eller ger andra biverkningar. Jag föredrar socker alla gånger. Raffinerat socker är inte naturligt men mer naturligt än artificiella sötningsmedel.
Skynda långsamt så går det fortare.
bara för att många sötningsmedel har det så innebär det inte alla. Sukrin t.ex. är helt ok och förmodligen oändligt mycket nyttigare än socker.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är också en fråga om mängd och frekvens.
I runda slängar gissar jag att jag använder 1 msk sötningsmedel i månaden (när jag inte testar ut recept) och i det närmaste inget rent socker alls.
Fruktos, däremot, är en annan historia, och det är mer och mer forskning på väg in om det otrevliga konsekvenserna av fruktsocker.
Fabricati diem, pvnc!

Fast fruktsocker finns ju i frukt så då skulle många ha dött av det redan. Är väldigt tveksam till det.
hur vet du att inte många dött av det redan? Om det misstänks att orsaka cancer… ja men det har ju ingen dött av… eller?

Titta pa fruktkonsumptionen hur den har okat se'n efter andra varldskriget … och kolla se'n dodsfall i cancer och diabetesrelaterade sjukdomar over samma artionden … nog har val tillrackligt manga manniskor dott for att man ska fa sig en funderare?

Det har ju också sin förklaring i mer stillasittande arbete- fetma och allmänt onyttig mat.
Ett äpple om dagen håller doktorn borta, heter det ju. Vet inte hur gammalt det ordspråket är.
Problemet är väl att när man kommer fram till att något orsakar (eller bidrar) till cancer så skrämmer man folk i onödan tycker jag. Lite frukt ät ju nyttigt men effekten blir väl att många lnappt vågar äta frukt alls. Jag menar, vilka mängder ska man äta innan man riskerar cancer pga frukt?
Det är lite som med tuggummi, på många står det så här: Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan.
Vet ni hur mycket tuggummi man måste tugga för att det ska bli laxerande? En normallång vuxen man ska tugga 70 kilo tuggummi på en dag…
Vissa saker är bara såå lönt att skriva.
"lite frukt är ju nyttigt"… nej läs i en näringstabell, det finns inte speciellt stora mängder av något nyttigt. ( C-vitamin i apelsin kontra paprika t.ex. du får äta många apelsiner för att komma upp i samma som i en halv paprika!) Frukt som godis, i små mängder är nog OK men nyttigt…. nej jag tror inte på det längre. Och det blir allt mer uppenbart, med de senaste rönen ang. fruktos.

70 kg tuggummi? Var far du den uppgiften fran? For vissa manniskor behovs bara ett par bitar tuggummi med socker alkohol (sorbitol etc..,) f0r att fa magknip och diarre … och det ar dessa tuggummin som har varning pa paketen …
# 7 hur kan du acceptera något så huvudlöst som att det behövs 70 kilo för att få diarre av tuggummi när du så lättvindligt avfärdar de nya rönen angående fruktos?

#10 Det hade gjort en undersökning på det.
Oavsett så tycker jag att alla hälsorön blåses upp alltför mycket. Du får cancer av det och det och det. Ja man får väl cancer av allt nuförtiden är det inte cancer så är det diabetes eller nät annat. Man kan ju inte göra eller äta nåt snart för man blir sjuk av allt tydligen. Konstigt att det finns så många människor kvar…