"Förvara"/"Förpacka" kryddsmör?
Har tänkt testa att göra eget kryddsmör.
Men, hur ska jag förvara det? Hur gör ni? Jag menar alltså hur man ska "förpacka" smöret efteråt, inte huruvida den ska vara i kylen eller ej.
Om man ex. behöver ha med smöret till skolan/jobbet till matlådan. Hur gör ni?
Jag gör alltid en rejäl laddning kryddsmör, som jag förvarar i en tät burk i kylen. När jag vill använda det tar jag fram det i god tid ur kylen så att det hinner mjukna, då smakar det mer och är lätt att hantera. När jag tar med smöret i matsäck så lägger jag det i en liten plastburk med lock, funkar urbra 
/Désirée
Jag lägger smöret i en så snygg "korv" jag kan på plastfilm. Sedan rullar jag ihop till en rulle. Skär skivor i god tid innan vi ska äta så det inte är så kallt. Har man ibte hunnit ta fram kan man hyvla med osthyvel.
Aromsmör är perfekt att använda till köttrester, t ex efter en stek och köra i skivor en stund i ugnen med skivor av kryddsmör över.
Jag gör som nummer 2 här, rullar in dem som en korv i plastfolie.
Tack för tipsen!
Min mamma har alltid gjort så att fryst in vårt vitlökssmör. Bregott + vitlök och sen lagt det på smörpapper och gjort en snygg rulle och in i frysen. När vi sätter igång med att laga maten så tar hon fram rullen och skär upp skivor och lägger in resten i frysen igen. Jag tycker det fungerar utmärkt och borde fungera på annat smör också =)