Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1572 ggr
perfektionisten
2011-08-14 13:34
0

Generna avgör?

Läste en artikel i dagens DN söndag där man menar att det är generna som avgör vilken typ av diet och träning som passar en för att gå ner i vikt eller att hålla vikten. För vissa en lågkolhydratsdiet andra lågfettdiet osv..

Sedan gavs lite tips till alla hur man ska hålla vikten bland annat motion, skippa snabba kolhydrater men även att dra ner på charkuterier.

Någon annan som läste artikeln? Vad tror ni?

MegN
2011-08-14 13:55
0

Finns den på dn.se? (*nyfiken*)

perfektionisten
2011-08-14 14:04
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tror tyvärr inte det :/ Intressant artikel var det iallafall!

Siggebus
2011-08-14 15:38
0

Angående motion så tror jag personligen inte det är avgörande för att gå ner i vikt eller hålla vikten.

Jag har gått ner hittills ca 23 kg utan att motionera ett enda dugg förrutom det jag går i mitt jobb.

Nu vill jag förstås inte säga att man inte ska motionera - har man ett stillasittande jobb bör man definitivt röra på sig på fritiden.

Själv känner jag dock inget tvång och får inget dåligt samvete för att jag slår mig ner i soffan när jag kommer hem - jag är igång på mina fötter hela dagen förrutom en halvtimmes lunch. Glad

Skippa charkprodukter är inget för mig eftersom min lchf-diet består till stor del av just detta.

perfektionisten
2011-08-14 15:57
0

Tror inte heller motion är avgörande, absolut inte.

Jag är rätt såld på LCHF och stenålderskost eftersom allt makes sense. Vi åt inte mängder av kolisar förut och fetma existerade inte. Enligt artiken ska en fettsnål diet passa vissa vilket också betyder en hel del kolisar, kan det vara så?

Hoppas Annika Dahlqvist eller Kostdoktorn tar upp artikeln.

Kamikazee
2011-08-14 16:04
0

Fetsnål diet passar väl dem som gillar att vara otillfredsställda och hungriga. En typ av matmasochism…