Hur gick sommaren/semestern 2011 ?
Då närmar vi oss slutspurten på sommaren med stormsteg och semestern är slut för många och skolan börjar nästa vecka.
Hur har det då gått i sommar?
För mig var detta min första LCHF-sommar och jag hade lovat mig själv en avvikelse - surströmming 
Annars har sommaren gått förvånansvärt bra. Inga avsteg förutom jordgubbar, skogshallon och egenplockade blåbär ibland. Vin? Jaaaadåååå
Surströmming med alla tillbehör som mandelpotatis och tunnbröd hade jag lovat mig själv att jag skulle få och det smakade fantastiskt bra.
Jag har för första gången på 30 år hållit min vikt i sommar trots att jag ätit mycket, gott och att en och annan Irish coffee har också slunkit ner under semestern ( dock hemgjord utan socker).
Jag är såååå nöjd. Inga extra semesterkilon att ta tag i i höst, tjoho
Ja jag vet att jag varit snäll mot mig själv och kanske ätit lite för mycket färska bär som jag hämtat själv bakom knuten men ingen viktuppgång ( okey ingen nedgång heller )men det har känts bra och som sagt första sommaren jag inte gått upp i vikt.
Hur har det gått för er andra ……sommaren 2011? Berätta……..
För mig har det stått stilla vad gäller vikten, men helt klart uppåt ifråga om humöret och hälsan.
Har varit strikt vad gäller industrialiserat socker och stärkelse, men har unnat mig av allt vad naturen och trädgården kan ge. Såsom; bär av alla de slag, egenodlade grönsaker och rotfrukter, äpplen, päron, biggaråer, persikor, krusbär, vinbär, valnötter, aprikoser och mycket mera. För mig är det en källa till glädje och då spelar det ingen roll om det innehåller lite extra kolhydrater. Vetskapen om att det är helt naturligt och utan tillsatser gör det till en festmåltid. Men som sagt…….min badring sitter där den sitter…..
Surströmming torde vara den ultimata fisken..O3 och syrad dessutom 
För mig har det gått hyfsat tycker jag ..sen första juni har jag gått ner drygt 5 kilo,äter aldrig bröd och pasta och sånt..men bär förståss och sylt??!! ja…så dumt..Tänker på vad jag äter och försöker hålla mig till fett och protein..mår fint!!

Något kilo upp brukar det alltid bli för mig under sommaren
Det får jag skylla på jordgubbar och grädde samt några svängar med sill och potatis
Ett par gånger till med dyk i surströmmingsburken och antagligen lite pärer och nåt enstaka tunnbröd återstår på syndarlistan men sen avser jag skärpa upp kosten igen 
Grattis!! :))
Själv började jag så sent som i Maj. För mig har det gått bra. Unnat mig rödvin *harkel*
Vet ej hur mycket jag har gått ner, men en del gissar jag då folk kommenterar det, och ja, senast i dag.
Hade bestämt mig för att äta EN glass, men har inte gjort det…än :))
Jag började i april och det här är nog första sommaren på evigheter som jag inte gått upp i vikt. Har inte heller gått ner men jag är rejält nöjd med det för jag har ätit gott hela sommaren.
Jag har kört på som vanligt med lchf, man äter ju så gott
Sedan har jag gjort avsteg och tagit ex. icke lchf efterrätter(-små bitar.) + jordgubbar och andra bär. Nån fest har det blivit, men då har jag oxå försökt lchf anpassa det, men samtidigt smakat sånt jag är sugen på.
Har gått ner 7,5 kg sen 1 juni. Sammanlagt sen jag börja med lchf -16,7 kg. 
http://kampenmotvagen.blogspot.com/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag började med lchf 1 maj och har sedan dess gått ner 10 kg. Jag mår alldeles utmärkt av denna maten. Tyvärr spårade det ur lite de två sista semesterveckorna då vi var mycket borta, blev lite potatis, efterrätter som jag egentligen inte borde äta osv. Jag tycker det är svårt när man kommer bort och de har gjort jättegod mat, hade själv blivit ledsen om folk inte ätit det jag bjöd på.
Resultatet blev 2 kg uppåt på vågen, efter en arbetsvecka då jag är inne i rutinerna igen så är dessa 2 kg borta och jag mår bra.