Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 967 ggr
Athenasmatte
0

Festivaler, hur göra?

Hej! Nu är det sommartider och med det också festivaltider. Hade tänkt gå på Helsingborgsfestivalen nästa helg men är orolig över maten. Det brukar ju vara fullt med Langos och annat med mycket kollisar på festivaler. Vet någon om det finns LCHF-alternativ på dessa festivaler? Hur brukar ni göra?

Mvh//Athenasmatte

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När jag går på festival så äter jag hemma innan jag åker, samt köper mat på vanlig affär, typ grillad kyckling eller nåt :)

AnneN
0

Går väl äta hamburgare eller korv utan bröd, brukar finnas diverse olika kötträtter där man kan välja att helt enkelt inte äta de kolhydratrika tillbehören.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Athenasmatte
0

Grillad kyckling var en bra idé, tack, fast då behöver jag ha bestick med mig? Lite svårt bara när man inte känner till staden och var alla affärer finns. Tänkte också på att äta hemma innan jag sticker, men problemet är när det tar cirka 2 timmar att ta sig dit så hinner man ju bli hungrig igen innan man kommer hem. Och jag blir så kinkig och sur när jag är hungrig =/….

Men brukar inte hamburgarna innehålla typ potatismjöl/brödsmulor?

Aliki
0

Jag äter grillad kyckling med händerna Skäms….köp en tub majo som tillbehör…

I grillkiosken finns väl plastbestick, det får jag då jag köper cheeseburgare med sallad, x-tra räksallad och utan bröd.

Maja2
0

Servetter funkar :) :) man MÅSTE inte ha bestick. Grillad kyckling finns i de flesta matvaruaffärer.  Hittar man ingen matvaruaffär, så går det nog att fråga sig fram. Folk brukar vara hjälpsamma :)

Lolivia
0

Halloj! Jag skulle inte bry mig om lite bröd i burgaren, eller lite kh i dressingen utan bara ta resten i ett par servetter och snaska, eller ev. be dem ta salladsblad som bröd om de inte hackat all sallad…

Du ska ju inte spendera hela livet på festival så därför tror jag inte att det gör så mkt med lite minimala undantag, såvida du inte är jättekänslig och magen riskerar att braka ihop. Som så många har påpekat för mig (i synnerhet Zepp tror jag) så är det ju vad man äter för det mesta som räknas.

När jag har gjort något liknande, typ rest eller festivalat, så brukar jag ändå tycka att det känns bra med tanke på vad jag hade stoppat i mig innan lchf, då hade det ju blivit en massa öl, burgare, varmkorv med bröd, pommes, langos osv… Nu kanske det blir en halvtaskig kompromiss + vin och det är ju så sjuuukt mkt bättre ändå.

Ha det så kul på festivalen!!

Förresten, kan tillägga att jag har lyckats få lchf-aktig mat på ställen som inte har sådant på menyn. Har t.ex. beställt wraps utan wrap och bett om extra guacamole och även fått personalen på Waynes på Centralen att sno ihop en tallrik med bacon, sallad, mozarella, cream cheese, tomat och rödlök. Lyckades även få kaffe med grädde =). Har man lite humor och är trevlig så brukar det fungera har jag märkt. Kanske inte så kul för personalen om de har en milslång kö dock…

AnneN
0

man kan även se till att ha ostar eller något sådant med sig i väskan som man kan äta av för att stilla hungern utan att behöva köpa något på plats.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lojs
0

Jag var på Getaway Rock för några helger sedan och jag löste det med en ICA-affär som låg inte så långt från festivalcampingen. Köpte grillade kycklingklubbor, kalla tillagade kotletter, grillade revben mm, doppade dem i färdig bea och åt med händerna. (Våtservetter är bra grejer. ;))

Sedan så fanns där lchf-våfflor (mandelvåfflor) att köpa på själva festivalområdet, det var inte hur mättande som helst, men det funkade.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

parsley
0

Medtag matsäck!Glad

Det finns torkat kött  att köpa i en del livsmedelsaffärer numera. Ganska dyrt, men praktiskt och mättande. Tyvärr låg fetthalt.

Drick vispgrädde.

Ta med några bitar ost eller sådana där små runda ostar i rött vaxhölje (kommer tyvärr inte på vad de heter).

Ölkorv fungerar också bra i matsäcken.

Athenasmatte
0

Tack för alla bra svar! Blev grillad kyckling med en massa våtservetter till ;). Jag är en sån som får panik av att vara kladdig om händerna, så våtservetter är perfekt!