Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1855 ggr
lilltoj
0

Om man faller i gropen?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad händer om jag skulle äta tex bröd eller något anna kolhydratrikt?  Jag förstår ju självklart att jag då får ta nya tag och försöka lära mig något av den lockelsen för att undvika nästa. Men jag tänker mer på kroppen? Vad händer? Hjälper jag kroppen att "bli av" med dessa kolhydrater genom att tex motionera/träna?

Kan jag sona mitt kolhydratsbrott? :) Hoppas ni förstår hur jag menar.

NettanB
0

Om jag äter något med mjöl i så blir jag några timmar senare att känna mej diffust bakfull och det börjar att klia i ansiktet. Dagen efter har jag efterdyningar så för mej är det helt uteslutet att "ramla dit"…

Men det är helt beroende på hur känslig man är mot socker och det verkar som att man inte märker av känsligheten förrän man tar bort kolhydraterna…

Att träna bort ett kolhydratsintag tror jag inte att du hinner göra så sett, utan det får nog gå den naturliga vägen Flört

Dom flesta som äter LCHF upplever det som att sötsuget försvinner och fallgroparna uteblir helt nästintill. I allafall känslomässigt sett. Sen kan det ju hända att man ändå för "sakens skull" äter kolhydrater när man är bortbjuden eller dylikt, men man behöver ju då inte ta fullstor portion av det?!

Men bara för att du fuskat en dag så får du inte straffa dej själv, utan bara konstatera att du ramlade dit och så återgå till att vara "duktig" igen Glad Tycker jag i allafall… Tungan ute

Emea67
0

Själv när jag äter något kolhydrat rikt så vaknar kolhydrats trollet och jag bara vräker i mig, så jag avstår kan inte äta bara för att vara "trevlig" och "obesvärlig" som min svärmor säger Tyst

[maxxtro]
0

Att helt undvika varje kolhydrat och sötsak är lätt. Att unna sig något ibland är självdisciplin.

And discipline comes from within Flört

http://www.southparkstudios.se/clips/155180/4-beers

Mooniq
0

Tja,

Jag äter lchf pga IBS och sömnproblem och ett gigantiskt sockermonster som ligger i dvala nånstans runt ryggmärgen.

När jag trillar dit så kan det vara ett litet helvete några dagar. dels blommar sockersuget upp totalt - jag vill äta ALLT med kolhydrater - även sånt som jag äcklas av…

Samtidigt så slår även IBS'en ut och gör en allt annat än en trevlig re-union. Summan blir totalt sockergalen och totalt paj i magen med smärtor o annat som följd.

Jag har mina fallgropar ( pizza, chips, köpe-glass) - faller för frestelsen - får ont, förbannar mig själv och börjar om från ruta ett. Numera får jag återfall kanske 1-2 gånger / år .

Kolhydraterna gör ju att kroppen samlar upp massa vatten och många upplever att de väldilgt fort går upp några kilon - de rinner ur kroppen ganska snart efter att man har dragit ner på kolisarna. Några upplever bakis-känsla eller huvudvärk. .lite olika vad man tål och inte tål, tror jag.. du får kanske falla nån gång o känna efter ….

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja du kan sona ditt brott genom att sova med tagelsjorta en natt. Förvånad

Glöm kompensationstänkandet.. inse att det är en del av ditt liv, alla gör avsteg i bland, så kommer det att se ut framöver.

Det är vad du äter i snitt under en längre period som spelar någon roll.

Finns inget att kompensera.. såvitt du inte är diabetiker, då tar du extra insulin.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.