Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2011 ggr
soli39
0

snacks? litet mellanmål?

Hej alla! Vet inte om det är rätt rubrik att fråga under, men nu gör jag det här i alla fall.

Vad äter ni som mellanmål? snacks?

Jag har kört på salta jordnötter. Tagit en näve när jag kommer hem från jobbet innan maten. Det för att stilla suget så jag inte börjar stoppa i mig annat som jag inte tål. Det har fungerat jättebra och jordnötter skapar inget mersug hos mig. Men….. jag börjar bli så trött på jordnötter. Har ni något förlag på vad man annars kan äta när suget faller in men det inte är möjligt att äta lagad mat just då?

Jag gillar inga andra nötter än jordnötter så kom gärna med andra förslag. Tack på förhand.

Emea67
0

Ha kokta ägg i kylen att ta till och lite majonäs, ostrullar med lite smör stillar hungern 1-2 st tycker jag är bra!

Gillar du mandlar? Man kan salta dem själv och är bra att ha till hands tycker jag. Javistt ja salami är också gott eller någon slags ölkorv.

Några försla iaf Glad

CasaRamon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När jag steker fläsk, steker jag upp hela paketet på en gång och det som blir över, äter jag kallt när jag är sugen. Faktiskt jättegott att äta kallt fläsk.

Det finn spanska salta mandlar på Lidl. Väldigt goda. Där finns också goda korvar med bara 1 kolhydr/100 gr. Också ett bra mellanmål.

[Pennylane1]
0

äter knappt några mellanmål, blir mätt i 6-7 timmar på maten så oftast blir det bara två mål, ibland blir det nåt litet kvällsmål men mellanmål, nää knappt aldrig…

MimLan
0

Ät mer under frukosten eller lunchen så att du står dig.

Eller ta en ostskiva eller två.

Beate
0

Oliver kanske? Finns ju massor med sorter. Likaså ostar; t ex skära hårdost i små kuber är gott som snacks men även nån dessertost (cambozola är gott!) Några skivor salami eller annat kallskuret.