Hur ser eran LCHF dag ut?
Hejsan,
Precis som rubriken antyder så är jag nyfiken på vad just Ni äter en helt vanlig (eller ovanlig) dag? Nu menar jag inte bara vad ni har ätit till middag utan hur ser hela dagen ut.. och har ni känt er mätta och belåtna?
Lättare att få lite överblick över sin egen situation när man ser hur andra har det..
Hoppas någon känner sig manad att lämna in en dagrapport ;)
Ha en trevlig dag!
MVH Sandra
Titta på mitt inlägg med "Hjälp med viktnedgång" med 2 svar.
Jag blir mätt och belåten på detta, dock går jag ju inte ner i vikt!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min dag idag ser ut så här:
Till frukost var det meningen att jag skulle äta två kokta ägg med majonnäs. Men jag var inte hungrig så de får stå i kylen till i morgon.
Till lunch åt jag en kasslergratäng (kassler, broccoli, lök, grädde, parmesanost) gjord i ugn,
Till middag ska jag äta stekt kolhydratlåg, hög-kött-haltig, korv. Tillbehör blir kanske litet broccoli.
Till kvällen (om jag blir hungrig) tar jag en bit brieost
That's it!
Igår åt och tränade jag följande och tycker det var en bra dag, kände mig mätt och pigg hela tiden:
Frukost vid halv 9: 2 kokta ägg, 1 kopp te
Promenad till jobbet 30 min
Lunch vid 14: 3 pannbiffar och en röd paprika
Mellanmål vid 18: Mandelbröd med smör o ost (brödet gjorde jag av 1 ägg o 1 dl mandelmjöl)
Iväg på gymet och körde tung styrketräning
Middag vid 21: Rökt kalkon, 1 avocado, 1/2 tomat och sen 1 kopp te och 3 småkakor (aja baja, borde inte ätit dom)
Matintaget blev ca 1400 kcal
Frukost idag rysk yoghurt med linfrö och hallon ett finncrisp med smör och ost, kaffe.
Lunch ett kokt ägg ost och smör rulle en tunn skiva kassler.
Middagen idag blir zucciniplättar (riven zuccini hackad lök bacon i bitar ägg ihoprört och stekt i smör) kanske lite god blåbärssylt till.
Jag är mätt och belåten i natt ska jag jobba så det blir mer mat på jobbet vore jag ledig skulle det nog bli en kopp te (gillar egentligen inte te men grönt lär vara nyttigt så det slinker ner lite ibland) och några ostskivor på kvällskvisten.
Titta bland trådarna i avdelningen "Mat -Jag behöver måltidstips". Där finns många trådar sedan tidigare av det slag du efterfrågar.
Frukost: Äggröra på 3 ägg + tonfiskröra med majonäs.
3 rädisor och kaffe med grädde och kokosfett.
Lunch: 1/2 pkt bacon och 1 ägg. Kaffe med grädde och kokosfett.
Middag: köttfärs med vitkål och kokosgrädde. Kaffe med gräddde.
Frukost: Kall bit gratäng från igår
(kan också kallas bottenlös pizza - tärnad kokt skinka, hackad lök, mozarella, broccoli, lite fetaost i tärningar, ost ovanpå..)
Kaffe med grädde till.
Lunch: Kycklinggryta med riven ost över
(stekta lårfiléer som fått efterkoka i smör och cf och kryddor, samt grönsaker)
Middag: Troligen tre kokta ägg, eller två - beroende på hungernivå.
Ibland äter jag nåt mellanmål i form av ost till kaffet, eller en liten chokladbit, eller en bit paprika för vitaminerna. Äter nästan alltid tre mål per dag, portionerna inte så stora.. tror kanske jag kommer upp i ca 1500-1700 kcal per dag.
Mätt, nöjd, belåten, mår bra.
Viktnedgången knagglig, men det rör på sig neråt emellanåt. Jag har hypotyreos, så det bromsar säkert..
här är en annan pågående tråd:
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d9b5a2d88f4724152000780-vad-ater-du-idag#participating-4
fast den är lååång så det kanske är dags för en ny…
Frukost: Kassler, broccoli, paprika, majonnäs, avokado
Lunch: Kyckling, kålrot, avokado, majonnäs.
Mellanmål: Kassler, avokado, majonnäs, oliver
Middag: Köttfärs, kålrot, gurka, oliver, majonnäs

Frukost igår: ett pkt bacon stekt ihop med gula kantareller (hade jobbat natt och la mig sedan och sov)
Lunch/middag kl 18: Köttgryta med älgkött, creme fraiche, grädde. Riven ost ovanpå. (Tja, det funkade )
Äggmjölk nu inatt på jobbet.