Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1268 ggr
jejjja
0

Hej

Ja då var det då dags att börja jobba natt igen efter em månads semester.

Och nu ska jag tamen f-n ta tag i mina 8 kilo som jag gått upp och det är ju bra när man jobbar natt för det blir inte mycket ätit på natten mest äggmjölk på mina två kvartar till rast som vi har.Tänkte jag att jag skulle ha med mej i termos.

För mat det äter jag på dagarna och det får räka tycker jag. För så specielt hungrig är man ju inte på natten, iallafall inte jag.

Så på dagarna som jag lagar mat så får det bli massor av kött fisk eller fåger och massor av feta såser eller bara kryddat smör,ägg har jag ju alltid i kylen färdig kokta om jag skulle bli sugen på något Flört.

Så nu jäklar ska det försvinna och jag ska må bra från och med idag. Och jag ska inte falla för frestelsen att äta något annat innan jag ser att jag börjar gå ner något.

Så idag ser min dag ut så här :

Frukost: äggmjölk på 1 ägg och en gula 50 g smör 2,5 vatten, till det ät jag två löskokta ägg med majjo och stenbitsrom.

Middag: tre stekta kycklingfileer med kryddsmör och majjo

Till kvällen innan jobbet tar jag något kokt ägg. jag börjar vid 23,00. Och sen på natten blir det äggmjölk som jag gör till två portioner en till varje rast.

Så nu kör jag och håll tummarna att jag ska klara detta, och jag har sagt till min man att det är bäst att han tar bort allt skräp som går att äta för det ska jag inte se när jag öppnar kylen eller skåpen när jag är hemma =).

Kom gärna med förslag till vad jag kan äta när jag vaknar vid 13.00 tiden. Tungan ute

jejjja
0

Nu har jag tagit sista målet för i kväll, två kokta ägg och en mugg äggmjölk mums, Har gjort en termos med äggmjölk som jag ska ha med mej till jobbet i natt. Får se om jag blir hungrig annars så har jag ju färdiga ägg i kylen när jag kommer hen vid halv 7Tungan ute.

[Pennylane1]
0

för mig skulle det där vara på tok för mycket mat! Om du ska inta mat (äggmjölk är ju att betrakta som mat) under natten också, beöver du verkligen så pass mycket mat på dagen med?  har du provat att lägga in på minmat.net tex. och se efter hur mycket du får i dig på ett dygn?

Fast går du ner på det där så är det ju inget problem men det ser jättemyckte ut i mina ögon!

jejjja
0

det är ju inte säkert att jag är hungrig i natt och då äter jag ju inte heller, jag ska ju inte äta på rasten om jag inte är hungrig

veran
0

Hur blir äggmjölken (noggy) i termos???? Tror att jag läste någonstans att varm noggy bara blir klumpig och odrickbar. Kall har jag själv provat i termos, att dricka en varm dag på nöjesfält. Funkade fint. Även min kaffelatte (hälften kaffe, hälften noggy) funkade.

jejjja
0

Jag har haft min äggmjölk i termos på jobbet för första gången och det  var inga klumpar i min.Och den drack jag ju inte förens nu vid halv 12.Och då har den stått i termosen sedan i går kväll när jag gjorde i ordning den. Och den var lika god som den var när jag hälde upp den på termosen Tungan ute

[Pennylane1]
0

det är väl när den kallnar som det kan bli klumpar (när smöret stelnar) men det brukar avhjälpas med att värma försiktigt och skaka.