vin och lchf?
Hur är det egentligen med vinintag och lchf? Hämmar det de goda egenskaperna av lchf?
Jag och sambon dricker ca 2 glas vin var varje fredag som fredagsmys till middag och kväll och undrar mest om det segar ner viktnedgång/fettsmältning mkt?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur har det fngerat hittills? Om ni går ner i vikt, varför ska ni då låta bli den guldkanten. Skaldeman , tror jag! drack vin under sin viktnedgång, dock säger han att nu behöver han låta bli alkoholen för att hålla sin lägre vikt.
Prova er fram,men jag kan känna själv, att så länge man tappar och lever så som man mår bra av på LCHF, s¨gör det inget om det går långsamt ner.
Jag dricker rött vin på regelbunden basis och har gått ner 26 kilo. Så, ptja, det kanske hämmar, men som copia säger - varför avstå en så god dryck? Kanske går snabbare utan, men jag har då haft garanterat trevligare/roligare på vägen. Se dock upp för Amarone-viner som har en tendens att ibland innehålla upp till 3ggr så mycket kolisar som "vanliga" röda viner.
Kan varmt rekommendera Villa Puccini på bolaget. 85 spänn men smakar som minst 200.
mvh
Freddie
Det bromsade inte viktnedgången för mig trots att jag och frun dricker vin till maten både på lördagar och söndagar, samt att vi tar något glas framför TV'n dessa kvällar också. Märkte ingen större skillnad om jag avstod. Jag låg på ca -1 kg per vecka oavsett. Däremot märker jag att jag nu, när målvikten är uppnådd och nedgången avstannat, väger något kilo mer om jag dricker vin. Låter jag bli det helt och hållet ligger jag stadigt på 71-72 kg. Dricker jag vin blir det 72-73. Jag går alltså inte stadigt upp om jag dricker eller stadigt ner om jag låter bli. Hamnar bara på olika nivåer. Och jag väljer glatt den högre nivån.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
TAck för tipset på vin,kul att prova nåt lite "dyrare". Jag kollar sällan över 70 kronor, mest för att jag inte vet om det är godare. Får bli till helgen!