Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1390 ggr
myrah
0

tips på marinad?

Någon som har tips på någon god marinad som man kan ha på kycklingen samt fläskkaren i ugnen?!

=)

Livet är som en studsboll - allt från botten till toppen!

Sindri
0

Gott till både fläsk och kyckling;
Citron/lime
Rosmarin
Timjan/citrontimjan
Persilja
Gräslök
Vitt vin
Paprikapulver
Vitlök
Sherry

Blanda valfria kryddor med lite olivolja, salt och peppar och marinera

Till kyckling passar dessutom dragon, till fläsk salvia. Hel karré kan man späcka med vitlök, lök, äpple, katrinplommon (man behöver inte äta upp dem sen).

Bacon är gott till både kyckling och fläsk, om man inte hinner marinera så kan man linda runt lite bacon.

Linnslins
0

om jag minns rätt så brukar mamma marinera kycklingfiléer i soya, citronsaft och curry.. Och säkert lite vitlökspulver och peppar också :P

Det är kanongott tillsammans med en gorgonzolasås gjord på creme fraice, gorgonzola lite grovmalen svartpeppar och en skvätt sherry. Bara att mosa osten och röra ihop, eller köra i en mixer. =)

Brynhilde
0

Kycklingdelar med skinn brukar jag bara pensla med smält smör+soja och krydda med det jag känner för för stunden.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

myrah
0

Tack för era tips, behövs köpa hem lite nytt hör jag..

denna gång fick det blir Honung, vitt vin, färsk vitlök, färsk basilika, salt, peppar och vitpeppar =) det la jag på 1 kg kycklinginnerfiler och 1,5 kg fläskkarre =) HOPPAS DET BLIR GOTT!! =)

[Pennylane1]
0

gott men… honung!?

Sindri
0

Pennylane - en del kan en del kan inte.

[Pennylane1]
0

Alla kan men få vill ;-)

myrah
0

någon gång ibland kan man äta det tycker jag.. och i mitt fall hade jag det som marinad till väldigt mycket kött vilket blir väldigt lite kolhydrater på varje bit man äter.. =)