Lchf resturanger i Umeå?
Den 12/8 ska jag och några vänner över dagen till Umeå för fotografering, mm och tänker då efter det gå ut och äta middag.
Men ingen av oss har någon som hellst koll på matställen i Umeå och önskar därför tips, och det ska gärna vara någon resturang, inte pizzeria eller hamburgare.
Okej att menyer går att specialbeställa och sådant, men det absolut viktigaste av allt är att det går att få maten glutenfri iallafall pga att jag är glutenintollerant.
Tacksam för alla tips 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ingen som har något tips?
_**/Mvh Anne

Hjälper dig att putta upp tråden!
I centrala Umeå "centrum" Stan som man sa på min tid när jag bodde där för över 20 år sedan finns det många restauranger. Sen om någon är mer LCHF vänligare än någon annan vet jag inte då jag alltid äter hos min mamma när jag är där 
Men säger man att man är glutein intollerant så ska väl det fungera men du kanske blir erbjuden annan stärkelserik mat, inehållande majs eller potatis.
Hoppas att det kommer lösa sig 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I våras var jag på middag på en restaurang som hette Balder som låg inne i stan. Vi hade en glutenallergiker med oss och det var inga bekymmer att få mat till henne.
När vi var där harde de en hel buffe med kött i alla tänkbara former, så det kändes som en fullträff för en LCHFare =)

#3 Tack för tipset, en buffé är ju underbart då man kan plocka det man själv vill ha utan att behöva ge någon stackars servitris huvudbry 
_**/Mvh Anne