Säger hej!
Hallå där,
22-årig tjej här som är helt ny på LCHF-fronten. Har odiagnosticerade magproblem sen ett år tillbaka, de dök upp plötsligt efter en tredagarsfylla (bakfyllan som aldrig gick över brukar jag skämta..). Eftersom de till viss del verkar vara stressrelaterade och man inte hittat några fel trots grundliga undersökningar så utgår jag lite ifrån att jag lider av IBS.
Började märka av att magen mådde mycket bättre om jag uteslöt godis från min diet (jag är utan tvekan väldigt sockerberoende för jag äter i vanliga fall godis i princip dagligen). Bröd mår jag inte heller bra av. Googlade lite på ämnet och hittade LCHF och tänkte att det skadar ju verkligen inte att testa. Är också underviktig (171cm/45kg) så jag tror att hälsosammare kosthållning kommer att vara positivt på fler sätt än ett.
Ville egentligen bara säga hej, ni lär se mig här en del, verkar vara ett bra ställe att sluka kunskap på :)

Hej och välkommen hit 
Håller tummarna att du ska bli bra i magen av lchf och att du lyckas gå upp några kilon.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hej hej!
Jo, många får betydligt gladare magar med LCHF. Att skippa spannmålet och öka fettet gör ofta susen.
Och det som inte KiF har svar på, är antagligen inte värt att veta.