Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6331 ggr
perfektionisten
1

Kebab?

Tycker att kebabsallad är gott men jag undrar hur mycket kolisar köttet brukar innehålla?  Är såserna ok, eller innehåller de massvis med socker?

Aliki
0

Bra snabbmatsalternativ ibland när det kniper tycker jag. Jag väljer mindre av röda såsen, lite vitlökssås och ber om bea istället.

Jag betalar gärna för bea´n som extra tillbehör.

Fast jag tror jag läst en bantarartikel om en kille som inte aldrig lagade middag och ändå rasat i vikt.

Han åt ägg&bacon till frukost varje morgon. Snabbmat typ Kebabsallad, hamburgersallad eller pizza (och lämnade botten) till lunch/ middag varje dag

…jag skulle nog tröttna, men någon gång ibland som sagt….

Fiana
0

Det är inte helt ovanligt att kebabköttet är utblandat med t ex mannagryn, smakförstärkare kan du nog räkna med köttet också innehåller. Och såserna socker och eventuellt också smakförstärkare.

Med det sagt så får du prova själv, det kan även skilja mellan sort. Har råkat ut för en sort som en resturang där jag bodde förut sålde som triggade mig som en galning, dvs gjorde mig oerhört sugen på "mer" - gick liksom inte att bli varaktigt mätt på. Tyvärr, det var väldigt god kebabsallad, men det hörde nog till de sorterna med mycket mannagryn och smakförstärkare. Där jag bor nu har de oftast en annan sort (som inte heller är lika god tyvärr) som fungerar bättre.

Räkna i alla fall inte det som rent kött och att det inte skulle vara några kolhydrater i det, det är det. Men det kan vara ett bättre val än mycket annat någon gång ibland om du "tål" det.