Svullen mage
LCHF i snart 3 år, planerade avsteg i bland. Nu har min mage svullnat upp. Ätit helt utan avsteg nästan åt fakirhållet nu ett par veckor och kroppen reagerar som vanligt med något / några kilo ner. (normalviktig) Började äta striktare eftersom jag fick magproblem och trodde att det skulle lösas med strikt som det alltid brukar göra
Nu har magen svullnat sedan flera veckor tillbaka. Känns tung och öm och det märks på mina byxor. Magen brukar alltid bli mindre när jag äter strikt. Svullnar ju upp i vanliga fall om man gör avsteg men går ner igen efter ett par dagar men den brukar ju inte bli hård och ont. Den enda gång det inte gör så mycket ont är i lingonveckan fast jag har mindre blödning än normalt. I natt vaknade jag tre ggr av att magen liksom krampade en kort stund.
En anledning till att jag äter LCHF är för att magen är bra av kosten. På dessa 3 år så har magen aldrig reagerat så här. (42 år)
Tänker om det är någon inflamation typ livmoders men ingen feber bara allmänt snuvig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ingen aning vad det kan vara men eftersom du har gått med det så länge så tycker jag att du borde gå till doktorn och kolla upp det.
Jag hade problem med svullen och öm mage. Nedre delen av buken. Det visade sig vara urinvägsinfektion som jag dragit med ett bra tag! Har haft en hel del besvär med urinvägs tidigare men då har jag haft de klassiska symtomen: trängningar, sveda och värk. Den här gången hade jag "bara" svullen och öm mage, jag kunde inte ens gissa mig till att det var urinvägs. När jag till slut gick till doktorn så var han rätt osäker på diagnosen och urinprovet var en "lyckträff". Så gå till doktorn! Vad han/hon än säger att det är så se till att få ett urinprov taget för säkerhets skull!