Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1032 ggr
Loria
0

Helger utan snacks

Nu är jg äntligen tillbaka på banan igen efter en alldeles för ostrukturerad o stressad början på året. Jag är inne på min första vecka utan onödiga kolhydrater, denna gång har jag även fåt sambon med mig =)

MEN vad gör man på helgerna när man inte kan sitta med handen i chipspåsen? Jag är inte direkt sugen, men det känns tomt lixom. Har ni känt detta och hur löste ni det?

Nickolina
0

En skål med nötter "snacksar" jag på Glad

Shabby-Chic
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar äta middag senare på kvällen på helgerna, och då lagas det något extra festligt. Tillräckligt mycket kött och sås i magen så är man inte så godissugen sedan.

Sedan finns det ju alternativ till chips som är iaf hyffsat fria från kolhydrater och socker, mörk choklad, vissa nötter, ostkaka med MYCKET vispad grädde. Varma hallon med vispad grädde och lite riven mörk choklad är mycket mumsigt!

Inget av dessa alternativen löser vanan att sitta och äta på helgerna, det suget har jag aldrig blivit av med :D

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

Agnez94
0

Fläsksvålar om du kan äta det, kolla bara påsen så du får riktiga grejer.

OneManArmy
0

Skippar det helt några helger och äter sjukt mycket mat istället.. så försvinner den gamla godis vanan av sig själv

[ngupa]
0

Äter man tillräckligt med mat dvs protein och fett och det ska vara bra sådana, då brukar det lösa sig med suget.

Om man då ändå vill ha något gott att äta till helgen så brukar jag baka något gott bakverk som är som mat.

Varför inte Budapestrullen som finns på min blogg?

eller

Mandeltårtan?

Lycka till!

Loria
0

Alltså, egentligen är jag inte sugen, utan det e mer den fysiska vanan, att se massa saker på bordet framför sig och låta handen gå i skålen som är "problemet"

[ngupa]
0

ok, då får du bara jobba mentalt med ovanan Flört

perfektionisten
0

Saltade macadamianötter mmmm vad gott! Hittade en påse med endast 2 g kolisar per 100 g

OneManArmy
0

Okej om du måste ha lite helgmys så duka upp detta.

- Desertost, som tex brie och liknande, ät som de är eller doppa dem i krossade nötter.

- Babybell ostar, ät opp dem!

- Ost/skinkrullar med philadelphia

- Ägghalvor med majonäsröror

- Räkor! Ät som de är eller doppa i någon röra

- Naturella nötter, eller om du vill vara fancy kör dem på en plåt i ugnen med olja och kryddor för att få lite smak på dem. köp INTE nötmixar

- Ölkorv! bara skiva upp och äta.

- Torkad parma skinka eller liknande

- Fröbröd, är verkligen JÄTTEGOTT! funkar nog som kex.
( http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4e13b145d4ebea7bed00003f-saknar-knackebrodskanslan-smaken#6 )

- Nötchoklad (smält choklad med hög kakohalt tillsammans med nötter och låt svalna)

Ser man till att planera lite i förväg kan man göra ett rejält plockbord till fredagsmyset.
Visst blir det många kalorier även på de här valen men man får iallfall i sig näring istället för den sockerstinna godispåsen/chipsskålen.

Record
0

Enklast är att när du sitter med handen i chipspåsen att inte ta upp handen.

Alternativt att köpa friterade fläsksvålar Mr Chipps, helt ok.

Aliki
0

Till vin på helgen passar ost eller ostchips mycket bra. Fläsksvålar med dipp är en annan favorit. Fast jag håller med alla ovanstående….bra mat tar bort suget efter snacks.

Om det är vanan att plocka som är problemet får du kanske ersätta det med nåot annat…kanske lägga pärlplattorFlört

OneManArmy
0

Enklast är verkligen inte att ta ur handen..
Har jag nånting i huset så käkar jag upp det tillslut.. oavsett vad det är :P

Tips från coachen: Så KÖP INTE HEM SKIT NI INTE SKA ÄTA!

Margareta
0

Gilla:Tips från coachen: Så KÖP INTE HEM SKIT NI INTE SKA ÄTA!

Precis så tycker jag med. Man måste lära sig att leva det nya livet fullt ut. Ta tjuren vid hornen och ät dig mätt vid måltiderna.

Tips bara - inte pekpinne

Numer pensionär i Nynäshamn

[RockarFett]
0

#0 Detta har varit ett jättestort problem för mig - att TV-tittande var = äta/fika/snacks

Jag har satsat på att helt enkelt bryta vanan vilket INTE är enkelt men det är just en vana.Jag har testat att handarbeta framför tv:n men det har fallit på att jag inte gillat att handarbeta.Korsord är ett alternativ samt att mest se sånt som är bra nog i sig själv för att engagera.

För mig är sällskapsspel inte alls lika förknippat med ätande.