Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1988 ggr
Lolivia
0

Hund till utlåning i Sthlm typ

Mycket OT men det är ju det som den kategorin är till för =)

Ska flytta till Sthl och kommer att bo på Söder. Inte någon av er som bor i krokarna och som har en vovve som ni vill låna ut till mig då jag far ut och springer eller går? Gärna en stooor, typ en dobermann eller nåt! =) Tycker att det är helt intetsägande att springa utan hund och kommer att ha hundabstinens eftersom mina två vovvar numera bor hos min mamma eftersom jag inte kan kombinera bra hundägande med mitt jobb.

Hur skulle ni göra? Sätta ut en annons eller fråga folk som ni träffar på gatan i området? Man vill ju inte verka alltför märklig… Kan ju helt klart bli en win win situation om man får tag på rätt människa och hund i näreten av där man bor…

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fråga på hundar iFokus? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

CasaRamon
0

Jag tycker att du ska sätta upp lappar på infotavlorna som affärerna har. Det är säkert någon som vill ha hjälp med rastning av sin hund.

Lolivia
0

Bra förslag båda två! När jag var 11 år så var det ju en enkel sak - knackade glatt dörr i hela kvarteret! Känns dock märkligare nuförtiden. Synd att det där "ojoj undrar om det här verkligen passar sig-beteendet" ska envisas med att smyga sig på… Kan ju hända att någon blir glad över att det är en hundvan 30-åring och inte en 11-åring som vill springa ut med vovven =)

[Bärnsten]
0

Jag hade blivit överlycklig för en sådan hjälp. Glad

Jag älskar att gå ut med min hund, men ibland känns det riktigt segt efter ett 10-timmarspass på jobbet. Hon är på hunddagis på dagarna, men där blir det inte så långa promenader. Då hade det varit perfekt med din hjälp. Synd att jag inte bor i Stockholm.

[Bärnsten]
0

Glömde skriva att du kan sätta upp lappar på närmaste hundklubb. Det finns säkert jättemånga som skulle bli glada för ditt sjyssta erbjudande.

Lolivia
0

# 4

Vad bra att du känner så! Det bådar gott!

# 5

Ska göras!

Det är ju liksom inget stadigt hundpassande jag är ute efter, vill bara kunna ringa och kolla om hunden vill med då jag joggar, men bor man i stan och har en worste, dobermann eller annan mkt aktiv hund så borde man ju bli nöjd över en sån grej. =) Har själf, eller har haft (snyft!) vinthundar och de springer ju gärna en extra mil liksom…

AnneN
0

Du får gärna annonsera om det inne på Blandrashundar iFokus också Glad

Att annonsera om det på tex Blocket.se brukar också kunna vara effektivt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!