Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 2124 ggr
sommarflickan
0

Hur gör man äggmjölk?

Har aldrig vågat testa äggmjölk men tänkte göra det nu. Har sökt recept här men det skrivs så olika och inte hur man gör, bara innehållet.  Ska det mixas/kokas? Kan någon ge mig ett enkelt recept på en liten sats (1 ägg) Jag tänkte dricka som det är, inte i kaffet. Gärna kanelsmak

[Pennylane1]
0

det står jättenoga beskrivet på en massa ställen!

Koka vatten, lägg rumsvarmt smör samt dito ägg i en mixer, ev. smaktillsats, slå på vattnete och mixa. 2-3 ägg, 3-4 dl vatten och 30-50 gram smör, eller mer , eller mindre, allt efter behov och smak… mao du kan göra nästan hur du vill med proportionerna…

lizzzie86
0

ta två deciliter vatten i en kastrull och sätt på spisen, lägg i 50 gram smör,

under tiden det blir varmt vispar du ett ägg med elvisp, lägger i smakämnet

när smöret har smält och vattnet är nästan kokande häller du detta över ägget medans du vispar.Vispa nån minut på hög hastighet, det blir skum överst.

Häll i mugg och njut

[Pennylane1]
0

det finns alltså många varianter även på hur man tillreder! Och jag sökte nyss på äggmjölk och hittade direkt flera trådar där det beskrivs hur olika medlemmar gör, exakt…

Margareta
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man gör som man vill helt enkelt

Numer pensionär i Nynäshamn

sommarflickan
0

Ja jag letade nog dåligt. Tack iaf :)

[Pennylane1]
0

det hade varit ganska bra om äggmjölk haft en egen kategori under mat, det är nog i särklass den frågan om mat som dyker upp oftast härinne! Nån Medarbetare som har lust att snoka runt och samla trådarna under en kategori; Mat - Recept på Äggmjölk, tro?

Margareta
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den tiden tror jag inte någon av oss har. Det är lätt att googla fram det man önskar är svaret.

Jag har börjat minska ner på antalet forumgrupper eftersom som få använder dem. Tittar man noga bland trådarna är det inte många som ligger i relevant grupp om inte vi Medarbetare är där och flyttar.

Från början la jag ner massor av tid på att ha trådarna i rätt grupper, men den tiden har jag inte längre … tyvärr.

Numer pensionär i Nynäshamn

[Pennylane1]
0

Ok, det har jag full förståelse för!

Eva-Cecilia
0

Jag lägger ett (1) ägg och 25 g osaltat smör i en hög mixerskål. Beroende på vad jag vill ha för smak så tillsätter jag kakao och/eller vaniljpuler. Kokar upp vatten i vattenkokaren och häller sedan 1,25 dl kokande vatten i bägaren. Sedan mixar jag som 17 tills allt är blandat. Blir en lagom stor mugg tycker jag  Glad.