"Viktreportage" i AB idag.
AB har bjuder på lite "bantningstips" idag. Bland det mest meningslösa jag läst på länge….men "tipsen" var så roliga att jag måste länka dit.
Gillar speciellt nr 2,3,7 och 8 
Det är rätt fördomsfullt egentligen, de tror att alla som är överviktiga äter massa snask och latar sig hela tiden.
Jag äter extremt sällan snask, händer ibland att jag unnan mig frukt.
Går eller cyklar alltid så länge det inte är väldigt långt eller spöregnar.
Äter inte särskilt kaloristinn mat, utan lagar alltid nyttig mat.
Dock äter jag lite för mycket av den nyttiga maten och går/cyklar inte så mycket om jag inte ska någonstans.
Så även om jag byter ut allt det där tror jag inte att jag går ner något i vikt. För det blir en extremt liten skillnad på min livsstil.
ojoj är folk verkligen så dumma?!
hittade EN bra mening bland reportagen där iallafall! Om smör :God smak och ett bra val för den som inte är orolig för mättat fett eller kalorier, och/eller äter enligt Lchf-kosten.
Skön google-annons till artikeln iaf! 
LCHF 4-veckors meny Ät enligt LCHF med egen Matdagbok. Färdigt 4-veckorsprogram! www.Matdagboken.se/LCHF
Ja kanske är folk så "dumma". Jag tillhör den skaran i så fall som varit "dum". Efter att ha varit medlem i många år på VK och ägnat mig åt kaloriräkning så har jag liksom ett hum om vad just den "metoden" handlar om. Det finns fortfarande många som kör med den varianten. Att då byta mjölkchokladen mot kexchoklad är ju bra ur kalorisynpunkt. Så, nej de skojar inte.
Kan nog ibland tycka att det hackas lite väl på de som fortfarande inte upptäckt detta med LCHF. Jag har gjort det och äter enligt LCHF sedan april. Tycker det är skönt att slippa räkna, väga och mäta. Fantastiskt! Jag har inte gått ner nämnvärt och inte heller vunnit så jättemycket hälsomässigt egentligen. I alla fall inte om jag jämför med andra.
Det enda jag på rak arm kan säja är att mina morgonvärkande händer/fingrar numera är bra. Ingen mer värk.Magen är inte längre svullen och bubblig. Lugn.
Jag tänker fortsätta med LCHF för jag är fortfarande lite tagen av att jag inte går upp i vikt med tanke på hur gott jag äter. Varje måltid är numera en njutning.