Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 4177 ggr
Lolivia
0

Tid på dygnet för olika tillskott??

Hej!

Jag äter följande tillskott: Magnesium, probiotika, D-vitamin, Ph-balansering (Mg, Kalcium, Kalium tror jag, samt Levaxin. Ska även köpa Omega 3.

Har lite problem med att veta när jag ska ta dem i förhållande till varandra. Levaxinet brukar jag ta på kvällen bara för att den inte ska krocka med kalciumet i min frukost (ska tydligen vara dåligt för upptaget). Vissa tillskott ska ju tas med mat men jag äter inte så jätteofta när jag äter lchf. Hur skulle ni dela upp detta? Förslag tas tacksamt emot!

tankgirl
0

Jag tar allt på morgonen, funkar bra. (Omega3, kalcium/magnesium + multivitamin). En regel jag hörde från nån var att undvika c-vitamin på kvällen, för det blir man pigg av, men att järn går bra på kvällen.

dufva
0

Många tillskott upptas bättre  av kroppen om de tas tillsammans med lite fett.

Eftersom du redan käkar så nyttigt är det inga problem men det blir ännu bättre direkt kombinerat med någon måltid.

[tick]
0

Haha, jag läste lite fel i #1:

"En regel jag hörde från nån var att undvika c-vitamin på kvällen, för det blir man pigg av, men att ett järn går bra på kvällen.".

Man hör det man vill höra! Tungan ute

Tettan
0

Jag har förstått att magnesium är bra att ta på kvällen eftersom man blir trött av det. Så det gör jag

Lolivia
0

Har hört samma sak! Ska kolla hur mg funkar med Levaxinet som jag tar på kvällen för att det inte ska krocka med kalciumet i frukosten!