Djupt dike!
Jag har trillat ner ordentligt i detta kolhydratsdiket. Potatis till lunchlaxen, en pistagebulle efter det, godis igår, idag, i förrgår, blåbärspaj i förrgår och idag, läsk, godis, pizza, chips, ostbågar, vetebröd you name it! Jag vill verkligen tillbax till där jag en gång började men jag har RIKTIGT svårt för det!!! 
Hur får man tillbax den där disciplinen, varför ska det inre godismonstret få styra som det gör? Jag orkar inte stå emot det! Jag vill vara så platt och lugn i magen som jag var i höstas!
Byxorna spänner och jag behöver lång tid på toaletten för att känna mej färdig, så att säga..trots att jag vet hur bra jag mådde så kan jag inte komma förbi det där nedrans förbannade monstret!! 
HJÄÄÄLP!
Jag brukar äta 90% choklad och grädde till efterrätt och när jag är sugen, det gör iallafall att jag inte är sugen på godis. Istället för pizza kan man göra meazza som är som pizza men med annan botten. Tänk också på att det tar bara en liten stund att äta men att man mår dåligt resten av dan om man äter fel mat, är det verkligen värt det. Sen får man försöka äta sig mätt på riktig mat och mat som man vet inte får problem av så man inte blir sugen på onyttigheter.
Kanske är du så känslig att du alltid måste undvika det där lilla, vad det nu är, som startar hela kolhydratkarusellen? Du kanske inte kan göra något undantag, hur futtigt det än verkar?
Kör stenhårt nu! Fokusera på hur du mår när du mår bra, så som du beskrev. Tänk på att det är dit du ska. Du ska må fantastiskt, utan sockersug.
Anna Hallén har ett bra inlägg om det här med karaktär i sin blogg. Det handlar inte om att vara "duktig", utan om att aldrig ta risken att förlora välmåendet.
#0 Vet du vad det var som stjälpte dig? Har det hänt något speciellt i livet som påverkar? Eller är det så att när du börjar kan du inte sluta?
Har du läst Sockerbomben av Bitten Johnsson?
För mig hjälpte det att börja jobba och komma in i de vanliga rutinerna igen. Jag mår fantastiskt bra av lchf och intalar mig varje dag att jag bara ska äta näringsrika och vitaminrika livsmedel för att min kropp är väl att vårda och förtjänar att må bra!

Godismonstret existerar bara så länge man matar det
Det är som när skuggorna försvinner bara man tänder en lampa 
Du beskriver ju själv bra hur det brukar vara.
Äter man mycket kolisar är suget nästan ohanterbart.
Tar du smällen och ställer om strikt blir du förvånad över hur snabbt suget bara försvinner.