Hållbarhet hemmagjord skagenröra?
Skagenröra med ägg eller avocado tycker jag är den perfeka snabbmaten. Vad jag tycker är synd med köpt skagenröra är såklart alla tillsatser och tänkte börja göra min egen istället. Vad jag undrar är hur lång hållbarheten kan vara när den är hemgjord. Det vore ju så praktiskt at göra en lite större sats.
Ja - där har du dilemmat. Hållbarhet = tillsatser. Räkor vill i alla fall inte jag äta äta mer än nyskalade.
Kanske du kan röra ihop det andra och bara ta lite av det och blanda i lite räkor varje dag. Är ju inte så jobbigt att tina och skala.

Tack för svar och så tänker jag göra! Fräch och enkel lösning!
ja speciellt nu i rötmånaden, annars håller hemgjord rätt länge faktiskt…med räkor har haft ett par veckor åtminstone
(troligen mer) man känner ju på smak och lukt om det verkar dåligt.
Det är ingen rekommendation! Bara information, eller kanske bekännelse! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig är ju räkor gamla dagen efter, andra skaldjur också.
Om du har färska räkor så kan du väl skala dem och frysa i lagom små portioner att ta fram vid behov.

#3 Vilken stålmage du måste ha.
Ex räkägg som blivit över har jag vågat äta dagen efter, men där går min gräns tror jag.
jo jag har nog en stålmage faktiskt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min hemmagjorda brukar jag ha i kanske två dagar och då är det oftast under vintern. Nu när det är sommar så skulle jag nog bara ha det en dag.

#7 Ja, som du säger, nu under sommaren ska den nog ätas samma dag. Jag har börjat göra så att jag blandar majo, cf, dill och lite citron i en bunke. Sen när jag vill äta min skagenröra så tar jag lite av den färdiga röran och blandar med nyskalade räkor och kanske lite rom. Gott snabbt och frächt.