Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 6570 ggr
Sotlugg
0

stor hink med kokosfett

Har nu förbrukat en massa burkar med kokosfett som kostar en del och är beredd att satsa på storpack. Jag minns att någon (tror det var Margaretha) som tipsade om något ställe som sålde 5-litershinkar. Hittar inte den leverantören på sajten eller nätet. Någon som kan tipsa?

hemul
0

http://www.crearome.se
Gå in under vegetabiliska oljor, kallpressad bio natur bla bla bla. Den med smak är det.

drutten53
0

hemul…är det detta du menar….

Kokos natur kallpressad eko

12% matmoms. Äntligen ett kokosfett som luktar och smakar som kokos! Underbar att använda i hudvårdsprodukter för att ge en naturlig kokosdoft, t ex bodybutter. Mycket god till mat: stekning, fritering, bakning, istället för smör på brödet.

Vetenskapligt namn:

Cocus nucifera

Växtdel:

nöt

Artikelnummer:

3035

Varugrupp:

Vegetabilisk olja

Storlek

Pris (kr) 

Villkor

100 g 

41,00 kr 

500 g 

113,00 kr 

1 kg 

170,99 kr 

5 kg 

630,00 kr

hemul
0

Japp. Jag glömde att de bytt namn på den. Jag tror det är den Margareta köper också.

DaMum
0

Jag kan erbjuda 5 kg kokosfett för 260 kr.

Jag köper från Tumba Hälsocenter www.tumbahalsocenter.se och kan få köpa en 25-kilosförpackning för 1300 kr.

Blir vi 5 som vill dela, så är saken biff.

Det här kokosfettet smakar inte kokos alls. Margareta har provat det, och tycker att det är gott.

Kram!

Margareta
0

Yes, det är rätt Glad till både hemul och DaMum

Numer pensionär i Nynäshamn

5barnsmamma
0

Säljer Tumba hälsocenter på postorder? de har ju bättre pris än Crearome..

Fast egnetligen är ju det inte dags för mig att köpa ännu fick ju hem 5 kilo i går …..Skrattande men kunde man köpa 5 kilo där utan att behöva handla för minst 500 som det är på Crearome så vore det ju jätteintresant kanske för fler än mig.

MegN
0

25 kg kokosfett! Det… låter mycket till och med för en LCHF-are!

Men jag föredrar kokossmaken, eftersom jag använder det nästan enbart i te (mitt "kokoste" där jag oftast men inte alltid tillför själva "teet"…). Testar alltid nya te-sorter, hur de smakar i kombination med kokosfettet. Vaniljte och Pepparmynta är favoriterna hittills. Rooibos är också okej.

DaMum
0

Tumba Hälsocenter säljer inte på postorder tyvärr.

Jag går på vibrationsbehandlingar där, och det är genom min hälsokonsulent som jag får detta förmånliga pris. Jag har dock inte köpt en 25-kilosförpackning själv, utan nöjer mig med halvkilosburkar för 50 kr.

Men som sagt, blir vi 5 som går ihop om detta så blir det ett mycket lågt kilopris.

Detta kanske kan intressera er som bor i Stor-Stockholm?

Kram!