Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 4863 ggr
hallonlove
0

Praktiska tips!

Hej!

Tänkte dela med mig av tre små tips som kanske kan vara till användning för någon mer än mig!

Jag tycker att min bruk med cocosa är en aning stor att ha med sig i väskan så därför letade jag fram två gamla kaviar-glasburkar och fyllde. Små och smidiga att ta med. Perfekt om man bara tar någon sked då och då :)

Sedan ett andra tips som jag tog rakt av från min kära mor: Efter midsommaren kanske ni har små glasflaskor som förut var fyllda med snaps. Häll i grädde i dem så har ni en smidig liten flaska att ta med i väskan när det är dags för kaffe :) 

Kokt ägg är gott men det är inte kul när de mosas i väskan, jag har använt plastförpackningen från rydbergs där det förut låg skagenröra(eller liknande) Bra storlek och det får plats två ägg i.

Kanske onödiga tips men har ni några fler som underlättar vardagslivet lite?

Ha det fint!

Popruta
0

Smart! :-)

Om man har saker som borde vara kylda, men inte vill släpa med sig en stor kylväska kan man ta en kylklamp och lägga den i en lite större matlåda så har man en kylväska, men i mer behändigt format :D

hallonlove
0

Ja det låter som en bra idé :) Men såg för någon dag sedan att det finns matlådor med en slags kylklamp inbyggd i locket, sån ska jag köpa :) Verkar väldigt smidigt!

Popruta
0

åh det visste jag inte, vart såg du det?

hallonlove
0

sök på frozzypack på google :)

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KarinJ46
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bor man i Stockholm så kan man köpa dem på Designtorget på Götgatsbacken (tror dom kostade 149:--)

MissMullig
0

Sthlm Västermalmsgallerian finns de med i på Designtorget

Lolivia
0

Sthlm verkar ju vara lchf-paradiset. Är avis!! // Skellefteå

hallonlove
0

Okej jag bor i Göteborg, men läste att de ska finnas på NK. Eller så kan man kanske beställa från LCHF-butiken om man ändå ska köpa något annat :)

Någon som har något mer praktiskt tips?

misty09
0

Jag har en liten äggkokare för micro i plast. Köpt fler så jag har en i väskan och en på jobbet. Perfekt att både förvara helt ägg i och koka ägget i micro vid akut hunger samt att sen äta direkt ur. Hur smidigt som helstFlört

http://www.smartstuff.se/pages/nov_06_3.asp

joly
0

Angående Frozzypack:

Här är listan på återförsäljare. Finns även på andra ställen än bara Sthlm alltså. Flört

I'm your destination, I'm the reason why

joly

Lolivia
0

Tack! Frozzypack är ju genialt! Ännu genialare blir det ju om man tar en färdig, nedfrusen maträtt och förvarar i sitt frozzypack. Då bör det ju hålla dubbla tiden. Geni!

hallonlove
0

Håller den kylan om man bara har den i kylskåp eller måste man ha den i frysen? Jag brukar inte frysa maten. Visserligen skulle man kunna lägga locket i frysen ett tag.. Vad tror ni? Eller är det någon som testat den?

JMW
0

Grejen är ju att locket ska ligga i frysen för att sedan fungera som inbyggd kylklamp. Det är ju inget magiskt i lådan som sådan annars.

hallonlove
0

# 14. Jo det förstås :) en magisk matlåda hade varit nåt!