Göteborgare?
Hej!
Har hållt mig till lågkolhydratkost av och till sedan 2005. Då fanns inte lchf utan jag läste Atkins bok om lågkolhydratkost. Jag har hållt mig till det men gjort min egen variant som känns lättare och inte så komplicerad. Jag äter inget som är över 20 kh/ 100 g och med det menar jag att jag aldrig köper något som är över den gränsen. Jag har bytt målbild och nu har jag inte vare sig hållt upp eller "fuskat" sedan jag började om i september förra året. Hittils har jag gått ner över 20 kg - jag vet inte exakt eftersom jag inte vet vad jag vägde när jag började men det spelar ingen roll.
Det som slår mig är att 99% av alla som arbetar inom sjukvården verkar köra på om kalorier, som vanligt och undrar om det är någon här på sidan som känner till dietister och läkare i Göteborg som förordar lågkolhydratkost istället?
Tacksam för svar!
www.livsviktigt.n.nu
Tror mig ha sett en sådan lista på Annika Dahlqvists blogg kolla där…Vet inte om det finns någon i Göteborg men det finns några stycken där…
Joo du jag hittade en kost rådgivare i partille
http://www.lchfhalsa.se/index.html
Titta in på hennes sida….och se om det är något för dig!

Tack Ians men ja, jag har redan sett listan och även mailat henne och fick svaret att den enda som fanns var hon i Partille, som jag också tagit kontakt med.
Tycker det är väldigt underligt att det inte finns fler som öppet visar att de förordrar lågkolhydratkost inom vården med tanke på att det ofta står i artiklar att FLERA läkare och diabetessköterskor förordrar att dra ner på kolhydraterna, i media och även på hemsidorna som tex Kostdoktorn osv…
Men var är alla dessa människor?
www.livsviktigt.n.nu
Ja DET är ju en fråga man kan ställa sig…kanske är de inte verksama i Göteborg