Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 19374 ggr
Halvdansken
0

Körsbär och fisig mage!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Under ett par veckor nu på sommaren så finns de härligaste mörka söta körsbär (eller bigarråer) för 15 kr halvkilot här i Danmark. Så jag frossar. Så får det finnas fruktos. Jag vill ha körsbär.
Körsbär och Tour de France. Det är grejer det på sommaren.

Men oj vad man blir fisig och uppspänd i magen. Lakanen fladdrar på natten (ja-ja…  Tungan ute )

Hur har ni det med sommarfrukterna? Är ni ståndaktiga?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Knaster
0

Jag är inte ett dugg ståndaktig. Äter både jordgubbar, salmbär och (antagligen snart) hallon, Kommer nog att plocka en del blåbär också, om det blir några i år.

Halvdansken
0

Man får väl vara duktig resten av året.

LenaK63
0

Vi äter också körsbär och min man undrade varifrån allt detta överskott på luft i magen kom.  Han trodde mig inte!  Jag konstaterar att sockersuget (som jag trodde jag inte hade) kommer igång ordentligt. Ett korsord under parasollet och en skål med nysköljda körsbär. Bättre kan man inte ha det.

Jordgubbar äter vi också.

Det är ju så kort period som färska bär finns så varför inte njuta.

Gittanglad
0

Meatza

.

Var hittar jag receptet? Kan inte få upp det, och det låter så gott och intressant.

Pizza utan botten - köttfärs som botten.

Halvdansken
0

Fel tråd, #4?

gun92884
0

Nej, jag kan inte sta emot korsbaren Skrattande … jag tror att de lagger sig och jaser utav all sockret darfor uppspandheten.

Michigan ar en as korsbarsstaterna men detta ar var de sena och ocksa liten produktion for vadret forstorde mycket i varas. Sa fort korsbarssasongen ar over kommer HoneyCrisp applena … vet inte om den skorden klarade sig battre …

yvonnel
0

Koka lite sylt på körsbär nu när dom finns färska och ni själva kan bestämma innehållet i sylten. Lite sukrin + gelatinblad efter ungefärlig mängd 1 liter,  max ½ dl sukrin + 3 blad gelatin. OBS! gelatinpulver är inte lika bra.

Har ni gott om frysplats så kan ni skippa gelatinbladen för det håller inte så bra och sylten/bären är ju bäst utan alla tillsatser.